- Reklama -spot_img

Proč by mohla být upcyklace klíčem ke snížení plýtvání potravinami

Aktuálně

Milan Karmazín
Milan Karmazín
Recyklace je proces úpravy odpadu, nikoliv náboženství nebo brand populismu. Recyklace je hlavně business a konkurenceschopný podnik, jako drtivá většina komerčních recyklačních center po celém světě.

Doktorka Caroline Potterová zkoumá potenciál upcyklace v potravinářském průmyslu a nabízí rady výrobcům, kteří chtějí snížit množství vyhazovaného jídla. Za poslední rok došlo k nárůstu inovací v upcyklaci potravinového odpadu. Některé iniciativy se zaměřují na používání vedlejších produktů k vytváření nových potravin nebo funkčních přísad. Jiní se dívají na přeměnu potravinového odpadu, jako na zcela nové komodity.

Objevuje se mnoho vzrušujících a inovativních konceptů, kdy bude upcyklace potravinového odpadu v příštím desetiletí oblastí s vysokým růstem. Přestože je validace stavu udržitelnosti zásadní, nemá smysl vyvíjet upcyklované potraviny, o které spotřebitelé nemají zájem nebo dochází suroviny.

Potravinový odpad na skládce

Je důležité zjistit, zda cílové skupiny chápou koncept upcyklace a plýtvání potravinami. Pokud jde o výrobky lidské spotřeby, toky rostlinného odpadu, jako je například ovocná dužina, bude pravděpodobně přijímána příznivěji než produkty živočišného původu, jako je krev nebo kosti. Mezi těmito dvěma extrémy však existuje mnoho možností, z nichž některé budou pro spotřebitele chutnější než jiné. 

Není snadné dosáhnout efektivní rovnováhy mezi udržitelností, přijetím ze strany spotřebitele a ekonomickou životaschopností, ale partnerský přístup může skutečně pomoci. To se může stát různými způsoby, od získávání surovin a propojení technologií až po společné iniciativy značky a investice. Partnerství rozšiřují rozsah znalostí, dovedností a technických schopností projektu. Mohou usnadnit přístup ke specializovaným technologiím nebo vybavení požadovanému pro fyzické aspekty přeměny odpadu. Mohou také zvýšit komerční hodnotu, například využitím rozšířených ekosystémů produktů.

 

Potravinářské a nápojové organizace čelí tlaku na snížení plýtvání potravinami, chuť spotřebitelů po upcyklovaných produktech z potravinového odpadu roste a zájem investorů je vysoký. Jak se tyto tři faktory sbližují, jsou příležitosti pro inovace obrovské.

Upcyklované banánové chipsy, vyrobené z potlučených, přezrálých nebo jinak nedokonalých banánů, které se obvykle vyhazují. © Barnana

Udržitelnost je však široká a složitá oblast a je třeba dosáhnout rovnováhy. Organizace, které věnují čas a úsilí porozumění celkovému obrazu, mají co získat. Strategická partnerství mezi výrobci a technickými specialisty nebo zavedenými hráči a specializovanými start-upy pravděpodobně přinesou silné výsledky. Při vytváření vysoce integrovaných a ekonomicky životaschopných produktů v tomto specializovaném prostoru je zásadní využití širokého referenčního rámce.

V konečném důsledku má upcyklace potravinového odpadu významnou roli spolu s dalšími strategiemi, protože průmysl pracuje na zajištění udržitelné budoucnosti potravin.

 

Dr. Caroline Potter je viceprezidentkou pro udržitelnost v Oakland Innovation. Má 15 let zkušeností s prací se světovými značkami a je držitelkou titulu a doktorátu z chemie. Pomáhá klientům identifikovat řešení a orientovat se v konkurenčních tlacích a úvahách, které nesou hodnocení udržitelných řešení.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat
- Reklama-
kategorieUPCYKLACE
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace