- Reklama -

Osobní mobilita se velmi rychle rozšiřuje v podobě elektrokol nebo elektrických jednokolek.

Aktuálně

Co ovlivní nové evropské daně na nerecyklovaný plastový odpady?

Redakce Odpadového fóra položila ve svém říjnovém čísle právě tuto otázku pro svou Polemiku. Mezi oslovenými byl i Petr Havelka z České asociace odpadového...

Kdo jsou rádoby největší snaživci ve snižování emisí nebo odpadů?

Před nějakým časem mne jedna paní z nejmenované firmy oslovila se zajímavým dotazem. Její zaměstnavatel pořádal jakousi soutěž v čemsi a ceny pro vítěze...

Aplikace, která pomůže s využitím potravin v uzavřených restaurací

Uzavřením restauračních zařízení ze dne na den vyvstal pro jejich provozovatele problém, co s přebytečnými zásobami potravin. K jejich smysluplnému využití jim pomůže nová odpadová...

Hlavním tématem zákona o odpadech je doba, kdy skončí skládky

Schválená novela zákona o odpadech představuje velkou nejistotu pro obce. Zákon je platný od ledna příštího roku a na první pohled už probouzí méně...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Cyklostezkou na letiště? Vedení Prahy a potažmo pražského letiště, stejně jako vláda řeší již tři desetiletí, jak dostat cestující z a do letadel. Železnice, Metro, MHD, dokonce i HYPERLOOP. Jedna varianta předhání druhou v ceně i době výstavby. Tak by mne zajímalo, kdy bude postaven chodník nebo cyklostezka.

Proč se o ní nemluví nebo proč se o ní nikdy nemluvilo? Jeden z důvodů může být ten, že lidé téměř vždy cestovali a cestují se zavazadly. Druhý, že na letišti není stojan na kola, jen na auta. Jsou to dnes skutečné překážky?

S rozvojem osobní elektromobility se velmi rychle rozšiřuje i tak zvaná cargo-mobilita, v podobě elektrokol s možností vést náklad. S rozvojem létání, rostou ceny za zavazadla a čím dál více cestujících létá jen s příručním zavazadlem. To se bere dovnitř do letadla. Já sám mám první kufr s kolečky a výsuvnou rukojetí, který má i funkci batohu, když je potřeba.

Stojan na kola, či dokonce stojan sloužící nejen k odstavení a zamknutí kola, ale i jeho nabití již také existuje, a dokonce je vyráběn v samotné Praze. Kde je tedy problém? Myslím, že největším problémem je absence problému.

Je to aspekt, který je nejčastějším důvodem k zastavení projektu, či jeho shození ze stolu dříve, než se o něm začne mluvit. Absence problémů totiž znamená menší cenu, jenž znamená, méně provize, úplatků a zájmů o cestující. Změna musí být co největší a cena také. Z ní vyplývající úlitba do kapes mužů a žen s kulatým razítkem.

Po posledních volbách roste v Praze Hřib. Vypadalo to na dobrou a chutnou houbu. Nyní spíše připomíná jinou, která vyrostla ve dvou městech o mnoho let dříve, kde jednu zasadil Malý Chlapec.

Čistá osobní mobilita je nyní zakazována nejen na souši, ale i na vodě.

Cílená kontrola zahraniční skupiny E-MOTIONÝRŮ v Praze

První s kým se setkají mezinárodní jezdci E-MOTIONEEŘI při klidné projížďce Prahy jsou páni od městské policie. Jako vždy hrozí pokutou lidem, kteří při své cestě Prahou nemají chuť za sebou nechávat uhlíkovou stopu. Nevyužití radničního vozového parku se trestá.

Takto vypadá jízda Prahou, když není k dispozici cyklostezka.

Cyklostezka, či chodník od METRA Zličín na pražské letiště by vést mohla, ale nepovede.

Minimálně ne do té doby, dokud bude plýtvání nejlepší investicí a to nejen v tuzemsku.

S ohledem na rostoucí počet čtenářů všude, kde se články o systémové prevenci vzniku odpadu a plýtvání objeví si myslím, že dorazí i do Prahy, a to nejen na povrch, ale i do podhoubí. Jsem zvědav, jak to s ním dopadne, zda-li se stane dalším z předvolebních slibů, či bude jen a pouze uklizen, aby nenastydl, či si nepoškodil oči, pohledem na budoucnost, která by mohla být úplně jinou.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Leave a Reply

Recyklace

Co ovlivní nové evropské daně na nerecyklovaný plastový odpady?

Redakce Odpadového fóra položila ve svém říjnovém čísle právě tuto otázku pro svou Polemiku. Mezi oslovenými byl i Petr Havelka z České asociace odpadového...

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...

Potřebnost třídění a recyklace nápojových plechovek v ČR

Obliba nápojových plechovek v Česku roste, vytřídí se ale jen každá třetí. Na to, a na potřebnost cirkulárního přístupu k nakládání s obaly, upozorňuje...

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...

Elektrické grily je potřeba udržovat i správně recyklovat

Osm z deseti Čechů alespoň jednou za dva týdny rozpálí gril a s rodinou či přáteli si dopřeje třeba steaky, burgery nebo grilovanou zeleninu. O oblibě...