Česká republika, resp. její občané prokázali, na rozdíl od vlády, že je naše země stále nejen srdcem zlatých srdcí, ale i rukou a hlav. Hlavy vymyslí a ruce hned vyrobí, bez prodlevy, schvalování, razítek. V tomto je z mého pohledu český občan skutečně unikátní, Moravany samozřejmě nevyjímaje.
Je zde však malá drobnost, která brání tomu, aby se z naší země stala z podřadné montovny, opět země respektovaná, a to nejen v lokálním, či východoevropském, ale globálním měřítku. Země, z níž nebudou odcházet další „Václavové Smilové“ jen proto, že je zemí nesvobodnou.
Od začátku politicky nezvládnuté pandemie vzniklo a bylo v tuzemsku vyrobeno tolik výrobků, že by zaplnili nejedno obchodní centrum, ovšem nestalo se tak a nejenom to.
Lidé, kteří stále vyrábí další a další roušky, štíty, firmy, které vyrábí respirátory a polomasky jsou schopné vyrábět desetitisíce kusů denně a …
Ty nikdo nekupuje
Kromě SILNÉ, totiž pandemická krize dobře ukázala i SLABOU stránku našich lidí.
Je jí absence schopnosti prodat svou práci.
I zde však narazíme na další z paradoxů.
Je jím skutečnost, že to bylo právě tuzemsko, kde vyrostly jedny z největších internetových tržišť, a to nejen v republice, ale i regionu, Evropě, a dokonce i ve světě. Firem, které prodávají of elektroniky, po zájezdy a letenky.
Podíváte-li se však do jejich nabídky zjistíte, že výrobky českých rukou a českých firem, jsou objemově na promile, či maximálně jednotkách procent, zatímco výrobky převážně z Číny a levných výrobních destinacích, převažují.
Zde jsme pak u třetí tuzemské slabiny, a to je KOMUNIKACE.
My neumíme hovořit a nemáme zájem spolupracovat, bojíme se totiž aby nás ten, či onen neokradl, či a to je mnohdy ještě horší, neměl náhodou více než máme my a to bez ohledu na to, zda-li to byl právě on, kdo výrobek vymyslel, vyrobil, dodal a my jej jen prodáme.
ČESKÝ E-TRADE je téměř prostý ČESKÝCH VÝROBKŮ.
Nehovořím o odborných, či oborových malých E-SHOPECH, ale o velkých hráčích, kteří zde vznikli a podnikají. ALZA, MALL, ROHLIK, KOSIK, NOTINO, ale i například KIWI a mnozí další.
Mezi hlavní důvody tohoto stavu patří
-
Oborová (procesní) slepota zúčastněných
-
Neschopnost mimo oborové komunikace
-
Koncentrace jen a pouze na vlastní zisk (čím lehčí, tím lepší)