- Reklama -spot_img

Michael Rada- Dlouhá cesta domů

Aktuálně

Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Česká republika, resp. její občané prokázali, na rozdíl od vlády, že je naše země stále nejen srdcem zlatých srdcí, ale i rukou a hlav. Hlavy vymyslí a ruce hned vyrobí, bez prodlevy, schvalování, razítek. V tomto je z mého pohledu český občan skutečně unikátní, Moravany samozřejmě nevyjímaje.

Je zde však malá drobnost, která brání tomu, aby se z naší země stala z podřadné montovny, opět země respektovaná, a to nejen v lokálním, či východoevropském, ale globálním měřítku. Země, z níž nebudou odcházet další „Václavové Smilové“ jen proto, že je zemí nesvobodnou.

Od začátku politicky nezvládnuté pandemie vzniklo a bylo v tuzemsku vyrobeno tolik výrobků, že by zaplnili nejedno obchodní centrum, ovšem nestalo se tak a nejenom to.

Lidé, kteří stále vyrábí další a další roušky, štíty, firmy, které vyrábí respirátory a polomasky jsou schopné vyrábět desetitisíce kusů denně a …

Ty nikdo nekupuje

Kromě SILNÉ, totiž pandemická krize dobře ukázala i SLABOU stránku našich lidí.

Je jí absence schopnosti prodat svou práci.

I zde však narazíme na další z paradoxů.

Je jím skutečnost, že to bylo právě tuzemsko, kde vyrostly jedny z největších internetových tržišť, a to nejen v republice, ale i regionu, Evropě, a dokonce i ve světě. Firem, které prodávají of elektroniky, po zájezdy a letenky.

Podíváte-li se však do jejich nabídky zjistíte, že výrobky českých rukou a českých firem, jsou objemově na promile, či maximálně jednotkách procent, zatímco výrobky převážně z Číny a levných výrobních destinacích, převažují.

Zde jsme pak u třetí tuzemské slabiny, a to je KOMUNIKACE.

My neumíme hovořit a nemáme zájem spolupracovat, bojíme se totiž aby nás ten, či onen neokradl, či a to je mnohdy ještě horší, neměl náhodou více než máme my a to bez ohledu na to, zda-li to byl právě on, kdo výrobek vymyslel, vyrobil, dodal a my jej jen prodáme.

ČESKÝ E-TRADE je téměř prostý ČESKÝCH VÝROBKŮ.

Nehovořím o odborných, či oborových malých E-SHOPECH, ale o velkých hráčích, kteří zde vznikli a podnikají. ALZA, MALL, ROHLIK, KOSIK, NOTINO, ale i například KIWI a mnozí další.

Mezi hlavní důvody tohoto stavu patří

  • Oborová (procesní) slepota zúčastněných

  • Neschopnost mimo oborové komunikace

  • Koncentrace jen a pouze na vlastní zisk (čím lehčí, tím lepší)

Prodávám kosmetiku, tak přeci nebudu prodávat dezinfekci, nebo ochranné polomasky, či roušky

Proč proboha ne?

Rouška se již dnes dostala a jak vplývá z plánů (bez)mocných bude se dostávat i nadále na tváře všech, bez rozdílu (s malými výjimkami). Má se stát součástí naší každodenní garderoby. Proč by neměla mít unikátní design, proč by nemohla nabízet víc než jen ochranu okolí. Proč by…

Jak to, že to nejsou právě největší e-shopy, které za měsíc udělali roční obrat, kdo jako prví budou nabízet nejen odkup vyrobených výrobků, ale i ekonomickou podporu při výrobě případně spoluúčast na vývoji a designu?

Vzpomínám-li si dobře byl to právě ministr průmysl, který je často jedním z prezentujících, kdo před koncem roku hlásal MAKE CZECH REPUBLIC GREAT AGAIN.

Teď je k tomu ta nejlepší doba, tak na co čekáme

Možná i na to, až se zvedne železná opona a výrobky našich rukou a hlav, budou moci opět putovat tam, kde je jich třeba a kde dokáží ocenit ODBORNOST, SPOLEHLIVOST a ODPOVĚDNOST českého člověka a kvalitu a originalitu jeho praktických řešení a výrobků

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace