- Reklama -

Budoucnost zelených prostředků osobní čisté elektromobility

Aktuálně

Udržitelné materiály a cirkulární ekonomika ve stavebnictví

Lídři stavebnictví vyzvali vládu ke změnám, které podpoří šetrné budovy. Stavebnictví má obrovský multiplikační efekt, a proto by se mohlo stát motorem restartu ekonomiky....

Dostatečné informace pomáhají k zodpovědnému nakládání s odpady

Odevzdat použité kapsle od kávy tak, aby z nich vzniklo jízdní kolo, či designový nožík? Nechat zrecyklovat fitry z filtrační konvice na vodu? Věnovat zánovní oblečení...

Řidiči a zákazníci OMV mohou využít sběrné kontejnery na textil

Společnost OMV navázala spolupráci s charitativně-ekologickým spolkem Helptex a na šest čerpacích stanic OMV v Praze umístila sběrné kontejnery na textil. Řidiči a zákazníci OMV mohou...

Likvidace ochranných pomůcek nejen v době karantény

Vzhledem k rostoucím počtům onemocnění virem COVID-19 připomíná Ministerstvo životního prostředí (MŽP) pravidla pro nákladní s odpady v domácnostech. Zůstávají stejná: pokud se v...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

V rámci Evropské Unie, resp. její komise, byl její většinou schválen program s názvem GREEN DEAL, čili zelená dohoda. Tento má sloužit jako obrana proti dalšímu zhoršování klimatu a jeho dopadům na životní prostředí a ekosystém, tak na člověka samotného.

Před několika dny jsem se dotazoval v příspěvku, zda-li pražští radní stojí o čistý vzduch pro občany. Dotaz zůstal nezodpovězen, a proto jsem jej ve formě otevřeného dopisu hlavě magistrátu zaslal ještě jednou, aby (ne)skončil stejně.

Již šest let se snažím o to, aby se na prostředky osobní čisté elektromobility přestalo dívat jako na hračky. Začali se vnímat, jako seriózní prostředky, které mohou dopravu ve městech a nejenom tam, odlehčit, ale i očistit.

Mé výzvy, kroky, přednášky, příspěvky a komentáře k tématu, jsou od roku 2014 nedílnou součástí mých blogů. Snažím se je šířit i jejich adresováním na strany, či osoby, které chci oslovit. Od policejních služeben, přes velitele, správce, asistenty, až po politiky, a to jak na lokální, tak i Evropské ale i světové úrovni.

O to více mne potěšilo, že se má práce odrazila, když ne v tuzemsku, pak v Evropské Unii, a to nepřehlédnutelným způsobem – vizuálně. Komise EU totiž nechala vytvořit obrázek toho, co si pod čistou mobilitou můžeme představit v jeho středu. Přesně tak, je to jezdec na elektrické jednokolce. Podívejte se sami, velice mne to potěšilo.

Zpráva s obrázkem byla vydána v den zahájení konference mocných v DAVOSu a myslím, že by mohlo být zajímavé se podívat, kolik elektrických jednokolek v tomto městě jezdí.

Jezdci ve Švýcarsku totiž jsou, je tam i prodejce. Jediné co myslím zatím ještě schází je výukové středisko.

Přitom právě hory a horská městečka mohou z těchto přístrojů jen profitovat. To nejen po ekonomické stránce. Jejich obyvatelé totiž mohou přestat být závislý na automobilech a mohou si své pochůzky, případně výlety do hor, udělat právě na elektrických jednokolkách. Stačí se jen jízdu naučit.

Když jsem se seznámil s obrázkem a následně si zjistil, kdo má na starost v rámci ZELENÉ DOHODY oblast transportu, dovolil jsem si odpovědnou osobu a jejího nadřízeného oslovit a nabídnout jim spolupráci. Více než pět let budování E-MOTION nám totiž umožnilo, nejen sbírat informace a učit se, ale i vytvořit základy celoevropské sítě E-MOTIONEERů, kteří jsou připraveni s implementací, za vhodných podmínek a samozřejmě ne zadarmo pomoci.

Nejen, že dokážeme v každé zemi EU vyučovat jízdě. My dokážeme i  pomoci při tvorbě jednotného legislativního rámce, jenž nebude omezovat nejefektivnější elektrický dopravní prostředek jednotlivce na trhu, ale bude i garantovat bezpečnost jezdce i jeho okolí v běžném provozu. Jsem zvědav, jaká bude reakce, věřím, že pozitivní.

Jak jsem říkal již v roce 2019, bude rok 2020 rokem výrazných změn a já věřím, že změna k čisté osobní mobilitě k nim bude patřit stejně, jako rozšíření standardní hasící techniky při zásazích u technologii suché mlhy. Také rozšíření pěstování rostlin v kontrolovaném prostředí hydro a akvaponických zahrad. V neposlední řade i průmyslové zpracování přebytků potravinových přebytků z výroby formou průmyslových vermikompostérů. To vše a ještě více, budete moci sledovat na mém blogu i na stránkách serveru inodpady.cz.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Leave a Reply

Recyklace

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...

Elektrické grily je potřeba udržovat i správně recyklovat

Osm z deseti Čechů alespoň jednou za dva týdny rozpálí gril a s rodinou či přáteli si dopřeje třeba steaky, burgery nebo grilovanou zeleninu. O oblibě...

Jak se postarat o baterii i celé elektrokolo, aby vám dobře sloužilo

Češi milují cyklistiku a zejména v letních měsících jich brázdí tuzemské silnice a cyklostezky zvýšené množství. Roste i obliba elektrokol – elektrický pohon měla zhruba čtvrtina...

Nevíte, kam s vysloužilým elektrem? Poradí vám chytrá recyklace!

Asociace Informačních Technologií a Telekomunikací (AITAT) sdružující nejvýznamnější ICT dovozce a distributory ve spolupráci s kolektivním systém REMA, který v tuzemsku zajišťuje zpětný odběr...

Nová metoda recyklace matrací poslouží jako surovina k výrobě nových

Společnost BASF vyvinula proces chemické recyklace použitých matrací. Staré matrace díky němu poslouží jako materiál pro výrobu nových. Metoda se nyní testuje v závodě...