V rámci Evropské Unie, resp. její komise, byl její většinou schválen program s názvem GREEN DEAL, čili zelená dohoda. Tento má sloužit jako obrana proti dalšímu zhoršování klimatu a jeho dopadům na životní prostředí a ekosystém, tak na člověka samotného.

Před několika dny jsem se dotazoval v příspěvku, zda-li pražští radní stojí o čistý vzduch pro občany. Dotaz zůstal nezodpovězen, a proto jsem jej ve formě otevřeného dopisu hlavě magistrátu zaslal ještě jednou, aby (ne)skončil stejně.

Již šest let se snažím o to, aby se na prostředky osobní čisté elektromobility přestalo dívat jako na hračky. Začali se vnímat, jako seriózní prostředky, které mohou dopravu ve městech a nejenom tam, odlehčit, ale i očistit.

Mé výzvy, kroky, přednášky, příspěvky a komentáře k tématu, jsou od roku 2014 nedílnou součástí mých blogů. Snažím se je šířit i jejich adresováním na strany, či osoby, které chci oslovit. Od policejních služeben, přes velitele, správce, asistenty, až po politiky, a to jak na lokální, tak i Evropské ale i světové úrovni.

O to více mne potěšilo, že se má práce odrazila, když ne v tuzemsku, pak v Evropské Unii, a to nepřehlédnutelným způsobem – vizuálně. Komise EU totiž nechala vytvořit obrázek toho, co si pod čistou mobilitou můžeme představit v jeho středu. Přesně tak, je to jezdec na elektrické jednokolce. Podívejte se sami, velice mne to potěšilo.

Zpráva s obrázkem byla vydána v den zahájení konference mocných v DAVOSu a myslím, že by mohlo být zajímavé se podívat, kolik elektrických jednokolek v tomto městě jezdí.

Jezdci ve Švýcarsku totiž jsou, je tam i prodejce. Jediné co myslím zatím ještě schází je výukové středisko.

Přitom právě hory a horská městečka mohou z těchto přístrojů jen profitovat. To nejen po ekonomické stránce. Jejich obyvatelé totiž mohou přestat být závislý na automobilech a mohou si své pochůzky, případně výlety do hor, udělat právě na elektrických jednokolkách. Stačí se jen jízdu naučit.

Když jsem se seznámil s obrázkem a následně si zjistil, kdo má na starost v rámci ZELENÉ DOHODY oblast transportu, dovolil jsem si odpovědnou osobu a jejího nadřízeného oslovit a nabídnout jim spolupráci. Více než pět let budování E-MOTION nám totiž umožnilo, nejen sbírat informace a učit se, ale i vytvořit základy celoevropské sítě E-MOTIONEERů, kteří jsou připraveni s implementací, za vhodných podmínek a samozřejmě ne zadarmo pomoci.

Nejen, že dokážeme v každé zemi EU vyučovat jízdě. My dokážeme i  pomoci při tvorbě jednotného legislativního rámce, jenž nebude omezovat nejefektivnější elektrický dopravní prostředek jednotlivce na trhu, ale bude i garantovat bezpečnost jezdce i jeho okolí v běžném provozu. Jsem zvědav, jaká bude reakce, věřím, že pozitivní.

Jak jsem říkal již v roce 2019, bude rok 2020 rokem výrazných změn a já věřím, že změna k čisté osobní mobilitě k nim bude patřit stejně, jako rozšíření standardní hasící techniky při zásazích u technologii suché mlhy. Také rozšíření pěstování rostlin v kontrolovaném prostředí hydro a akvaponických zahrad. V neposlední řade i průmyslové zpracování přebytků potravinových přebytků z výroby formou průmyslových vermikompostérů. To vše a ještě více, budete moci sledovat na mém blogu i na stránkách serveru inodpady.cz.

Facebook komentáře

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu. Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Napsat komentář