- Reklama -

Volvo Cars zahájil výrobu plněelektrického modelu XC40 Recharge

Automobilka se zavázala průběžně snižovat svou uhlíkovou stopu, jejím cílem je stát se do roku 2040 klimaticky neutrální společností

Aktuálně

Jaké jsou v současné době dostupné léky v boji s koronavirem-COVID 19?

Nový koronavirus, způsobující onemocnění COVID-19, tu s námi ještě nějakou dobu zůstane. I proto se řada vědeckých týmů snaží o vývoj účinných léků. Které z nich mají...

Proč se v Česku moc nemluví o průmyslové evoluci INDUSTRY 5.0. ?

Dovoluji si sdílet se čtenáři tohoto serveru zprávu, o kterou bych se rád podělil už proto, že právě server inODPADY byl jedním z těch,...

Kontroly zaměřené na kontejnery na recyklované sklo a pojízdné popelnice

Česká obchodní inspekce vyhodnotila kontroly kontejnerů na recyklované sklo a pojízdné popelnice. Inspektoři u 38 typů těchto výrobků monitorovali dodržování technických požadavků, včetně garantovaných...

Jak to tedy bude od nového roku v třídění odpadu a recyklaci plastů?

Pokud poslanci v příštím týdnu odmítnou Senátem prosazenou potřebu posunu účinnosti nové odpadové legislativy, pak v obcích a městech hrozí zrušení nebo výrazné omezení...
inODPADY
inODPADYhttps://redakce.inodpady.cz/
Relativní a nezávislý magazín z oblasti životního prostředí a ekologie. Výběr článků a zpráv se zaměřením na problematiku odpadů, recyklace, upcyklace, technologie, legislativa, druhotné suroviny a tržní prostředí odpadového hospodářství.

Automobilka Volvo Cars zahájila výrobu plně elektrického modelu XC40 Recharge. Zahájení výroby modelu XC40 Recharge, který je prvním z chystané řady plně elektrických vozů Volvo, představuje významný krok směrem k naplnění ambice společnosti Volvo Cars snížit do roku 2025 uhlíkovou stopu na jedno vozidlo o 40 %. Ve stejném roce by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

Poptávka po modelu XC40 Recharge ze strany zákazníků je zatím velmi vysoká, a přestože zůstává  objednávkový systém stále otevřený, každý z vozů, jehož výroba je naplánována na letošní rok, je již prodaný. S distribucí prvních vozů zákazníkům v Evropě se počítá koncem tohoto měsíce.

Zahájení sériové výroby předcházela přípravná fáze, v rámci níž se v továrně v belgickém Gentu vyrobil omezený počet předsériových vozů. Jedná se o standardní proces předcházející produkci každého nového modelu, jehož smyslem je optimalizovat plynulost výroby a zajistit špičkovou kvalitu každého z následně vyrobených vozů. Veškerý personál, kterého se produkce tohoto modelu týká, prošel rozsáhlým školením zaměřeným na bezpečnou výrobu elektrických automobilů.

„Dnešní den znamená pro automobilku Volvo Cars i pro všechny zaměstnance gentské továrny velmi významnou událost,“ řekl Javier Varela, ředitel pro globální průmyslové operace a kvalitu. „V rámci pokračující elektrifikace naší modelové řady zastává továrna v Gentu z perspektivy naší globální výrobní sítě skutečně průkopnickou roli.“

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

Volvo XC40 Recharge s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd 400 km na jedno nabití (dle testovacího standardu WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut.
Nový systém infotainmentu fungující na základě operačního systému Android udělá na zákazníky dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku (vzduchem).

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídě a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru, byly splněny vysoké nároky automobilky Volvo na bezpečnost a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech značky.

Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu místa pro uložení různých věcí, například v zavazadlovém prostoru nebo v kapsách ve dveřích. Mimoto vznikl díky absenci spalovacího motoru pod kapotou další úložný prostor, který je využíván jako tzv. přední kufr.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
kategorieEKOLOGIE

Technologie

Zanechte komentář

Recyklace

Do tříděného plastu se stále dostávají bioplasty, které nelze recyklovat

Vcelku neprávem se nevraživost nejen nás Evropanů v posledním roce zaměřila na plasty. Tedy materiál, který nám vlastně umožňuje žít pohodlně a levně. Do...

Zelená škola je vzdělávání o problematice třídění a recyklaci odpadu

Na konci listopadu byly v Praze vyhlášeny výsledky soutěže ve sběru vysloužilých elektrických a elektronických zařízení a baterií EkoEDA pořádané pro školy zapojené do projektu Zelená...

Značky, které využívají materiálových zdrojů na principu upcyklace

Značky, které využívají materiálových zdrojů na principu upcyklace, jsou v současnosti jediné, které lze označovat za tzv. udržitelné. Jednou z nich je nová značka...

Nová mycí linka se zaměřuje na recyklaci tiskových spotřebních materiálů

Nová mycí linka na Haiti pomáhá snížit množství odpadních plastů, které by jinak skončily v oceánech a přináší prospěch místním komunitám, planetě i naší...

Jak postavit budovu tak, aby ji bylo následně možné recyklovat?

Až dvě třetiny všech odpadů v České republice pochází ze stavebnictví. Přitom některé stavební materiály už začínají docházet. „Je proto nejvyšší čas začít se...