První průmysl na Marsu? Když jsem začal budovat INDUSTRY 5.0, tak jsem definoval jasně její principy. Již od počátku byla průmyslem bez odpadů a plýtvání. Průmyslem, který životní prostředí a lidi neničí, ale aktivně je chrání a buduje, dlouhodobě a systémově.

Cílem již od počátku bylo, aby se INDUSTRY 5.0 stala největším průmyslem světa. To proto, že bude součástí všech existujících průmyslů. INDUSTRY 5.0 má za cíl budovat svět bez odpadů a zbytečného plýtvání.

V jednom z prvních projektů jsem se však zemi vzdálil. Respektive se vzdálit chtěl, abych mohl začít implementovat systémovou prevenci vzniku odpadu a plýtvání. Tedy aplikovat INDUSTRIAL UPCYLING na oběžné dráze Země. Na místě, kde se dle dopočtů NASA nacházelo roce 2017, kdy byl dopočet dokončen,více než 170 milionů kusů vesmírného odpadu. Všeho možného odpadu menšího než 10 cm a k němu je nutné přičíst 650 tisíc od 10 do 30 cm. Dále pak 80 tisíc kusů větších než 30 cm. K tomu je ještě třeba dodat, že s ohledem na rychlost, kterou se odpad na oběžné dráze pohybuje, dokáže i jeden centimetr zničit vesmírné plavidlo, sondu, nebo vybavení. O životech astronautů ve volném prostoru ani nemluvě. Přes skládku na oběžné dráze a skutečnosti, že na měsíci spočinul jen malý pár lidských nohou, je dalším cílem lidské expanze MARS.

Někteří miliardáři, kteří si nechávají říkat vizionáři si MARS určili jako další ze svých cílů. Respektive z cílů, kam by rádi vyslali své rakety osazené lidskou posádkou. Někteří by cestu rádi začali atomovými výbuchy, které by měly na planetě zajistit klid pro budoucí okupanty. Jsou i jiní, kteří pro terraformaci, čili „zpřírodnění“ volí postupný proces. Jedno však mají obě skupiny společné.

Na MARS přiletí lidé v raketě. Spíše v mnoha raketách, protože například ELON MUSK na začátku roku 2020 řekl, že by rád na Mars vyslal milion obyvatel. Byť je to jen malá skupina lidí, budou mít jedno společné. Přežití na planetě a kromě potravin, budou nuceni přivézt možná právě i INDUSTRY 5.0. Jak to myslím?

Přivezou si jej v podobě INDUSTRIAL UPCYCLING, tedy základního stavebního kamene INDUSTRY 5.0. Novodobí osadníci totiž budou nuceni používat Existující Zdroje „ON-THE-GROUND-MINES“

Těmito zdroji nebude jen náklad, které rakety ponesou, ale i rakety samotné. Při letu na MARS, bude totiž záležet na každém gramu. Každé další kilogramy hmotnosti, ty totiž mohou rozhodovat nejen o počtu pasažérů, ale i o přežití.

Rakety tedy budou muset být již navrženy a následně postaveny s tímto cílem. Nebude-li tomu tak, přežije z první vlny jen menšina.

V praxi to znamená, že dopravní prostředek navržený pro cestu na Mars nejen, že nesmí být jednorázový, jak tomu dlouho u většiny vesmírných dopravních prostředků bylo, ale musí být víceúčelový. On sám bude „existujícím zdrojem pro výstavbu a udržitelný život na planetě Mars, na níž člověk hledá místo pro život.

Na rozdíl od skládek šrotu, se nemůže stát, že se po splnění své první mise, stane všechno odpadem. Jinak řečeno chcete-li, bezúčelnou skládkou (nepočítáte-li profit za uložení), ale místem z něhož bude možno těžit produkty. Polotovary a materiály pro stavby domů, jejich vybavení, dopravní prostředky, sklady, haly a podobně.

V úvodu článku zmiňuji, že INDUSTRY 5.0 chce být prvním průmyslem, který lidé přinesou na Mars a výše uvedené materiálové využití rakety, jako dopravního prostředku nebude jediným důvodem. Dalším bude, že si nový osadníci nebudou moci dovolit žádnou nadvýrobu nad úroveň spotřeby, a to po poměrně dlouhou dobu. Jejich komfort bude spočívat v zajištění základních potřeb tak, aby nestrádali, nebudou-li však šetřit své zdroje. Peníze zde nebudou mít žádnou hodnotu. Cesta na MARS je možností, jak začít znovu.

Začít další EVOLUCI a k ní bude patřit i první průmyslová evoluce, kterou si INDUSTRY 5.0 klade za cíl.

Facebook komentáře

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu. Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Napsat komentář