- Reklama -spot_img

Se stavbou mostu přes údolí obyvatelé Sadové nesouhlasí

Komentář: Zaječí potok v ohrožení.

Aktuálně

inODPADY
inODPADY
Relativní a nezávislý magazín z oblasti životního prostředí a ekologie. Výběr článků a zpráv se zaměřením na problematiku odpadů, recyklace, upcyklace, technologie, legislativa, druhotné suroviny a tržní prostředí odpadového hospodářství.

Oblast Zaječí hory a Zaječího potoka v Brně je jedním z výběžků nádherné přírody na severozápadě Brna. Odděluje od sebe oblast brněnské Kociánky a zástavbu na ulici Sadová od sídliště Lesná a je častým cílem vycházek obyvatel z celého Brna. Jedná se o jednu z mála nezastavěných oblastí Brna, navíc ve velice atraktivní přírodní scenérii. Proto je cílem aktivity developerů, kteří by rádi vyšli vstříc požadavkům trhu.

Jedním ze stěžejních záměrů je vybudování komunikace – mostu přes údolí Zaječího potoka v délce více než 500 metrů s investičními náklady přes 300 milionů korun. To je desetkrát více, než jaká byla částka, se kterou byl záměr v tisku obhajován. Se záměrem nesouhlasí obyvatelé v oblasti Sadové ani zastupitelé městské části Brno-sever.

Oblast Sadové trpí akutním nedostatkem občanské vybavenosti a jedním z argumentů obhájců projektu je, že komunikace zpřístupní občanskou vybavenost na Lesné. Je samozřejmě proti zdravému rozumu investovat téměř třetinu miliardy na stavbu komunikace namísto toho, aby se investovalo do infrastruktury na Sadové, případně aby se pracovalo s projektem zkapacitnění současné komunikace. Nechceme přece, aby se lidé museli pohybovat osobními automobily napříč sídlišti pro zajištění běžných služeb.

Komunikace je dimenzována pro individuální automobilovou dopravu a její realizace bude nutně spojena s devastací území pod komunikací vlivem emisí a hluku. Mostovka komunikace pak zničí krásný výhled na Brno a rekreační potenciál údolí. Pohled do koruny stromů bude minulostí, z místa zmizí zvěř i ptáci, údolí pozbude svou užitnou hodnotu a bude v budoucnu pohlceno okolní zástavbou.

Je-li záměrem ulehčit pohyb obyvatel mezi Sadovou a Lesnou, lze tak jistě učinit lehkou zanořenou lávkou ve formě cyklochodníku, který navíc zjednoduší přístup do rokle obyvatelům obou sídlišť a stane se součástí brněnské sítě cyklostezek.

Projekt komunikace Sadová – Lesná jde proti prioritám mého senátorského programu, tedy zasadit se za zachování rezidentního charakteru severozápadu Brna s vysokým podílem přilehlé zeleně a zasazením do okolní přírody.

Autor:  Ing. Jiří Kadeřávek, Česká pirátská strana, zakladatel strany a kandidát do Senátu za Brno-město

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
kategorieEKOLOGIE
- Reklama -

Aktuálně

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace