- Reklama -

Prodeje elektromobilů firmám rostou

Aktuálně

Na co vlastně čeká stát, kdy začne s podporou recyklace?

V současné době probíhá nejen schvalování nové odpadové legislativy, ale v meziresortním připomínkovém řízení byla také novela zákona o zadávání veřejných zakázek. Odborníci se...

Auta na elektřinu, tak to je elektromobilita, tady jsou nějaké ty největší mýty

Ano, elektromobily představují v podstatě nový druh mobility, který má svá specifika. To však neznamená, že elektromobil nemůže být stejně praktický, zábavný či využitelný...

Kde hledat relevantní zdroje a informace o ekologii a životním prostředí?

Otázka ekologie a ochrany životního prostředí je v dnešní době žhavým tématem. V současné éře internetu je snadné si o dané problematice najít mnoho...

Firma vyrábějící palubní desky z plastu porušila zákon o ochraně ovzduší

Inspektoři z oddělení ochrany ovzduší České inspekce životního prostředí (ČIŽP) v Ústí nad Labem uložili pokutu 120 tisíc korun výrobci automobilových interiérových prvků RAI...
inODPADY
inODPADYhttps://redakce.inodpady.cz/
Relativní a nezávislý magazín z oblasti životního prostředí a ekologie. Výběr článků a zpráv se zaměřením na problematiku odpadů, recyklace, upcyklace, technologie, legislativa, druhotné suroviny a tržní prostředí odpadového hospodářství.

Můžete tvrdit, že dnešní elektromobily ještě nejsou připraveny na fleetový provoz a budete mít zřejmě pravdu. Jenže i tak zájem firem roste, jak dokladují čísla, která zveřejnil Nissan. meziročně se jeho prodeje modelů Leaf a e-NV200 vloni zvýšily o 45 procent.

Procentuálně vypadá nárůst velmi slibně, na druhou stranu je třeba vidět, že vloni díky tomu prodal Nissan v Evropě firmám a zákazníkům z řad veřejné správy pouze 7500 elektromobilů. Nejde tedy rozhodně o žádný boom, pouze o postupné zvyšování objemů z téměř nulového základu. I tak patří Nissanu 28 procent fleetového trhu s elektromobily. Po těch sahají firmy buď z důvodů budování ekologické image, nebo proto, že mají pro elektromobily optimální využití na kratších trasách. Zejména v městském a příměstském provozu jsou totiž skutečně velmi výhodné nejen pro nízké náklady na hnací energii, ale také pro výrazně snížené (cca o 40 %) náklady na servis. Třetím důvodem mohou být různé daňové úlevy, provozní výhody či přímé dotace, které některé vlády v rámci rozvoje elektromobility poskytují. Největší podpoře se elektromobily těší v Norsku, o výrazných finančních pobídkách se již vážně uvažuje také v Německu.

,,Je potěšující pozorovat, jak poptávka fleetových zákazníků po elektromobilech Nissan slaví jeden úspěch za druhým a jak se firmy učí využívat mnoha nesporných výhod, které tyto vozy přinášejí. Nissan nenabízí jen plně elektrická řešení pro firmy. Ve většině evropských zemí zaměstnáváme také fleetové specialisty na elektromobily, kteří jsou školeni tak, aby zákazníkům poskytovali poradenství a podporu a nabízeli jim analýzy celkových nákladů na vlastnictví i nabíjecí infrastrukturu. Velmi se nám osvědčuje strategie, kdy poskytujeme asistenci firmám, které se o technologii nulových emisí zajímají, ale s přechodem na bezemisní dopravu potřebují pomoci?” uvedl Gareth Dunsmore ředitel Nissan Europe pro elektromobily. Dunsmore se také zmínil o nové verzi modelu Leaf s akumulátorem o kapacitě 30 kWh, přičemž uvedl argument dojezdu až 250 km, který je ovšem pouze teoretický. I tak mnoha zákazníkům reálný dojezd okolo 170 km postačuje. Patří mezi ně například doručovací společnosti. Rakouská státní pošta Österreichische Post AG například používá více než 160 dodávek e-NV200 a nedávno potvrdila kontrakt na nákup další stovky vozidel. Doplňovat své vozové parky vozidly s nulovými lokálními emisemi a jít tak příkladem ostatním se rozhodlo i mnoho evropských veřejných institucí a vládních organizací. Ve Spojeném království prodal Nissan veřejným subjektům přes 350 elektromobilů. Italské město Bari nedávno představilo ve spolupráci s firmou ACI Global službu sdílení vozidel, která využívá třicítky leafů. Těch se zatím za pět let výroby prodalo celosvětově 220 000, vloni to bylo jen v Evropě celkem 16 916 těchto elektromobilů.

Zdroj – http://www.enviweb.cz/

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Napsat komentář

Recyklace

Na co vlastně čeká stát, kdy začne s podporou recyklace?

V současné době probíhá nejen schvalování nové odpadové legislativy, ale v meziresortním připomínkovém řízení byla také novela zákona o zadávání veřejných zakázek. Odborníci se...

Projdou zálohy na PET lahve či brzký konec skládkování?

Výbor pro životní prostředí Poslanecké sněmovny dokončil minulý týden své jednání o odpadové a obalové legislativě. Na něm se poslanci dohadovali jaké pozměňovací návrhy...

Uplatnění principů cirkulární ekonomiky, nejen recyklace, ale i upcyklace

Kvůli pandemii COVID-19 může světová ekonomika dle odhadů přijít o biliony amerických dolarů – rané předpovědi hovoří asi o 4 bilionech USD. Pošramoceným ekonomikám...

Praha podpořila návrh zavedení zálohování na PET lahve a plechovky

V pondělí 4. května rada Hlavního města Prahy schválila návrh na vyslovení podpory zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v ČR. Od systému...

Jak zvýšit recyklaci nápojových obalů, které končí pohozené v přírodě?

Výbor pro životní prostředí dnes hlasoval o pozměňovacích návrzích poslanců a poslankyň k novému zákonu o obalech. Poslanci a poslankyně většinově podpořili pozměňovací návrh...