Můžete tvrdit, že dnešní elektromobily ještě nejsou připraveny na fleetový provoz a budete mít zřejmě pravdu. Jenže i tak zájem firem roste, jak dokladují čísla, která zveřejnil Nissan. meziročně se jeho prodeje modelů Leaf a e-NV200 vloni zvýšily o 45 procent.
Procentuálně vypadá nárůst velmi slibně, na druhou stranu je třeba vidět, že vloni díky tomu prodal Nissan v Evropě firmám a zákazníkům z řad veřejné správy pouze 7500 elektromobilů. Nejde tedy rozhodně o žádný boom, pouze o postupné zvyšování objemů z téměř nulového základu. I tak patří Nissanu 28 procent fleetového trhu s elektromobily. Po těch sahají firmy buď z důvodů budování ekologické image, nebo proto, že mají pro elektromobily optimální využití na kratších trasách. Zejména v městském a příměstském provozu jsou totiž skutečně velmi výhodné nejen pro nízké náklady na hnací energii, ale také pro výrazně snížené (cca o 40 %) náklady na servis. Třetím důvodem mohou být různé daňové úlevy, provozní výhody či přímé dotace, které některé vlády v rámci rozvoje elektromobility poskytují. Největší podpoře se elektromobily těší v Norsku, o výrazných finančních pobídkách se již vážně uvažuje také v Německu.
,,Je potěšující pozorovat, jak poptávka fleetových zákazníků po elektromobilech Nissan slaví jeden úspěch za druhým a jak se firmy učí využívat mnoha nesporných výhod, které tyto vozy přinášejí. Nissan nenabízí jen plně elektrická řešení pro firmy. Ve většině evropských zemí zaměstnáváme také fleetové specialisty na elektromobily, kteří jsou školeni tak, aby zákazníkům poskytovali poradenství a podporu a nabízeli jim analýzy celkových nákladů na vlastnictví i nabíjecí infrastrukturu. Velmi se nám osvědčuje strategie, kdy poskytujeme asistenci firmám, které se o technologii nulových emisí zajímají, ale s přechodem na bezemisní dopravu potřebují pomoci?“ uvedl Gareth Dunsmore ředitel Nissan Europe pro elektromobily. Dunsmore se také zmínil o nové verzi modelu Leaf s akumulátorem o kapacitě 30 kWh, přičemž uvedl argument dojezdu až 250 km, který je ovšem pouze teoretický. I tak mnoha zákazníkům reálný dojezd okolo 170 km postačuje. Patří mezi ně například doručovací společnosti. Rakouská státní pošta Österreichische Post AG například používá více než 160 dodávek e-NV200 a nedávno potvrdila kontrakt na nákup další stovky vozidel. Doplňovat své vozové parky vozidly s nulovými lokálními emisemi a jít tak příkladem ostatním se rozhodlo i mnoho evropských veřejných institucí a vládních organizací. Ve Spojeném království prodal Nissan veřejným subjektům přes 350 elektromobilů. Italské město Bari nedávno představilo ve spolupráci s firmou ACI Global službu sdílení vozidel, která využívá třicítky leafů. Těch se zatím za pět let výroby prodalo celosvětově 220 000, vloni to bylo jen v Evropě celkem 16 916 těchto elektromobilů.
Zdroj – http://www.enviweb.cz/