Tak to je přesné číslo nového projektu, který vložil klient to systému INDUSTRIAL UPCYCLING. Důvodem k napsání tohoto příspěvku je slib, který jsem dal na začátku spolupráce se serverem INODPADY.CZ a s jeho provozovatelem, slib, že se tématu prevence vzniku odpadu budeme věnovat v seriálu článků, a tak to i činíme.
Myslím, že většinu z Vás při pohledu na číslo v titulku napadne, kdo by vyhazoval nové věci?
Ač to zni jen těžko uvěřitelně, děje se to v téměř každém výrobním závodě, v každé továrně.
V některé méně, v některé více, ale nesetkal jsem se s výrobním závodem, kde by nebyly generované položky nazvané „OBSOLETE“, tedy v češtině NADBYTEČNÉ.
Tyto vznikají špatnou koordinací nákupu a výroby, nebo například předčasným ukončením projektů a za příčinu mohou mít i řadu dalších důvodů.
Tak jako tak, bez ohledu na důvod, jsou obsolote položky všude.
Je to zvláštní, protože v nich jsou nejen investované prostředky, ale i prostředky další související s místem, které blokují, s procesy manipulace, které vyžadují a dalším.
V některých případech dosahují obsolete materiály takového rozsahu, že si firmy na jejich uskladnění najímají externí sklady a k výše uvedeným položkám se ještě připočítávají položky přepravních nákladů.
Budeme-li hovořit o kusech, jedná se o tisíce, ale i sta tisíce kusů.
Ovšem ani to často nepomáhá k tomu, aby si laici, udělali představu o objemu.
Například výše uvedených plechovek, které jsou navíc určeny pro styk s potravinami, a tedy splňují velmi vysoká nároky na materiálovou kvalitu a čistotu je 110 palet. Ovšem palet atypických rozměrů což znamená, že se jedná o objem pěti kamionů, a to už je pro většinu lidí dostatečná informace k tomu, aby si představili objem, o kterém zde hovořím.
Všechny projekty INDUSTRIAL UPCYCLING se zpracovávají dle metodologie 6R.
První krok, kterým je ROZEZNEJ, již učinil klient a na jeho základě nás informoval.
Druhý krok, kterým je ROZHODNI SE, učiním já, spolu s partnery. Je na nás, abychom v rámci rostoucí partnerské sítě identifikovali klienty, kteří by mohli využít tento výrobek pro své potřeby. S ohledem na množství je třeba, abychom tak učinili multiúrovňově, protože i pro relativně velkého hráče je 87.384 plechovek, či chcete-li pět kamionů, velké sousto.
K identifikaci využíváme skutečnosti, že celý systém je postaven na systému MLR (MULTI LEVEL RELATIONSHIP), který na rozdíl od běžně zažitých standardů vyvolává mezi segmentovou a více úrovňovou komunikaci, díky níž dostávají možnost komunikace nejen výrobní a obchodní firmy, prodejci nebo nákupčí, ale i školy, umělci, startupy a mnoho dalších hráčů, mezi něž je nakonec možné projekt rozdělit.
Třetím krokem bude REALIZACE a s ní nejen úhrada kupní ceny klientovi, pro kterého byla tato položka noční nákladovou můrou, ale i fakturace prostředků, které přinese prodej.
Zisk, který bude generován bude použit na další projekty a rozvoj celého systému a konglomerátu, který spolu s ním vzniká.
Ptáte-li se, zda-li je to všechno, tak musím odpovědět, že není. Toto oslovení je jen začátkem cesty mnohem delší, protože necelý pracovní týden byl třeba na dohodu osobního jednání a prohlídky závodu klienta, kde jsem si jist, že plechovky byly jen malou částí potenciálu, který projekt INDUSTRIAL UPCYCLING klientovi přinese.
Projekt je zcela čerstvý, proto máte-li zájem se dozvědět víc, prostě mne kontaktujte, či zanechte svůj komentář pod dnešním článkem napsaným 21.6.2019.