Počet uživatelů carsharingu Autonapůl meziročně stoupl o 13 % a celá flotila prvního českého carsharingu najela v roce 2022 přes 1,2 milionu kilometrů. 27 % této vzdálenosti ujely firmy a freelanceři, kteří tvoří jen 17 % sdílníků – vozy tedy využívají efektivněji než soukromí uživatelé. Flotilu loni posílily nové full-hybridy Toyota Corolla kombi, Dacie Sandero na LPG nebo elektromobily Tesla 3 a Dacia Spring. Od začátku roku 2023 zařazuje Autonapůl do flotily kombíky Hyundai i30. Po celý únor 2023 pak všichni uživatelé jezdí se slevou 1 Kč za každý ujetý kilometr.
„Hlavní myšlenkou našeho carsharingu je, že chceme efektivně snižovat množství aut v ulicích, aby veřejný prostor sloužil více lidem než autům. Dbáme na to, aby byl každý vůz využitý co nejefektivněji. Tomu stále přizpůsobujeme velikost naší flotily, kdy jsme schopni necelou stovkou vozidel obsloužit sdílníky hned v osmi městech od Plzně po Ostravu. Pro srovnání, auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně něco přes hodinu denně, kdežto naše vozy slouží uživatelům průměrně kolem 7 hodin. To je hlavní společenský benefit našeho systému carsharingu,“ popisuje byznys model carsharingu Autonapůl jeho ředitel Michal Šimoník.
Společnost vnímá u lidí i firem jasnou poptávku po moderní udržitelné mobilitě, kterou vedle pohodlné veřejné dopravy skvěle doplňují právě sdílená auta. Podle Autonapůl je mezi uživateli například nezanedbatelné procento těch, kteří jezdí mezi velkými městy vlakem nebo autobusem a vezmou si sdílené auto jen na poslední úsek cesty. Tak může člověk registrovaný v Praze snadno využít auto například v Ostravě či Brně.




