- Reklama -spot_img

Nedostatek aut motivuje řidiče i firmy využívat carsharing

Carsharing tak nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně

Aktuálně

inODPADY
inODPADY
Relativní a nezávislý magazín z oblasti životního prostředí a ekologie. Výběr článků a zpráv se zaměřením na problematiku odpadů, recyklace, upcyklace, technologie, legislativa, druhotné suroviny a tržní prostředí odpadového hospodářství.

Nových aut je nedostatek, čekací lhůty se počítají od šesti měsíců výše a ojetiny zdražují. Firmy, rodiny i jednotlivci proto hledají způsob, jak si rychle a efektivně zajistit vůz, když chtějí na výlet nebo potřebují na nákup či služební cestu. I proto se stále častěji obrací na carsharingové společnosti. U těch, které fungují v režimu pevných parkovacích míst nebo zón, jeden sdílený vůz nahradí průměrně 15 individuálně vlastněných aut. Například první český carsharing Autonapůl přičítá 10-15% podíl nových registrací právě situaci na automobilovém trhu.

„Už na jaře jsme zaznamenali znatelný nárůst počtu registrací uživatelů, který stále trvá. Zjišťujeme přitom, že nárůst tvoří také lidé a firmy, jež v současné době čekají na nový vůz, nechtějí investovat do zdražujících ojetin nebo se bojí závazku v podobě operativního leasingu. Nikdo neví, jestli a kdy přijdou další omezení pohybu a sdílená auta tak představují pružné řešení rodinné či firemní mobility, která ale uživatele k ničemu dlouhodobě nezavazuje,“ vyjmenovává důvody části nově registrovaných sdílníků ředitel společnosti Autonapůl.

Carsharingové družstvo si zakládá na tom, že pravidelně obměňuje svůj vozový park, aby jeho uživatelé jezdili v co nejnovějších autech. Letos ale i jeho plány překazila situace na trhu. Společnost v minulých letech po každoročně silné letní sezóně nejstarší auta odprodala, na podzim zmenšila flotilu a další auta pořizovala na jaře následujícího roku.

„Letos jsme se rozhodli, že auta prodávat nebudeme v takové míře. Větší počet uživatelů naši flotilu napříč celým Českem dostatečně vytíží. Ze zkušenosti víme, že pokud by auta byla v provozu více než 40 % času, nemuselo by se dostat na všechny, kteří potřebují vozy operativně využít. Na rok 2022 budeme flotilu dále posilovat a vybrali jsme dodavatele, kteří přislíbili čekací lhůty okolo 6 měsíců. Tím bychom měli akorát stihnout začátek letní sezóny,“ poodhaluje plány Šimoník.

Carsharing tak nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně a vědí, že za rok ujedou do zhruba deseti tisíc kilometrů. Představuje nezávazný způsob, jak řešit vlastní mobilitu, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa.

Autonapůl provozuje po celé republice flotilu zhruba osmi desítek sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně ikonické Tesly S. Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě, Olomouci a Českých Budějovicích. Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz – například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
kategorieLOGISTIKA
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace