Producenti nápojů na Slovensku budou více využívat šetrnější obaly
Společnost Ball Corporation oznámila, že společně se všemi svými 23 závody ve střední a východní Evropě získala certifikaci Aluminium Stewardship Initiative (ASI). Společnost je prvním světovým výrobcem nápojových plechovek, který tuto certifikaci získal. Splňuje tak globální sociální, ekologické a hospodářsko-etické normy a kritéria, která byla iniciativou ASI zavedeny.
Součástí certifikace je i závazek na snížení uhlíkových emisí, a tak se firma v rámci Evropské unie, Srbska a Spojeného království chystá pokrývat svou spotřebu energie výlučně z obnovitelných zdrojů.
Plechovky, které jsou šetrnější k přírodě, již brzy budou realitou i na slovenském trhu. Stále více klíčových hráčů do svých obchodních strategií včleňuje udržitelnost a šetrnější přístup k přírodním zdrojům. Oceňují to nejen jejich zákazníci, ale i spotřebitelé.
„Jsme první výrobci nápojových plechovek, kteří získali certifikaci ASI. Má to i velký regionální význam, neboť 95% plechovek vyrobených v Čechách jde na export. Mezi naše zákazníky patří přední pivovary a výrobci nealkoholických nápojů i na Slovensku,“ říká Radek Mádr, ředitel společnosti Ball Beverage Packaging Czech Republic.
Podle jeho slov jsou plechovky nekonečně recyklovatelné, asi proto jsou na evropském trhu hliníkových obalových materiálů na vzestupu. Zákazníci si žádají výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Hliníkové obaly jsou spolehlivou a zároveň udržitelnou alternativou. Konkrétním příkladem je například to, že podíl recyklovaného hliníku v materiálu, který firma používá, je zhruba 91 procent.
ASI je iniciativa odborníků v oboru, jejíž certifikáty jsou zárukou odpovědné výroby, těžby a zpracování hliníku v rámci celého hodnotového řetězce. Jde o reakci na zvýšenou poptávku spotřebitelů, kteří si žádají větší udržitelnost obalových materiálů. Certifikát Aluminium Stewardship Initiative je možné přirovnat například k lesní certifikaci FSC. Právě díky těmto iniciativám se téma udržitelnosti stává viditelnější.
Pětasedmdesát procent veškerého hliníku získaného z vytěženého bauxitu je přitom stále v oběhu. Tento kov hraje klíčovou roli při vytváření cirkulární ekonomiky. Společnost Ball se dostává do čela, co se týče průmyslového úsilí o výrazné zvýšení míry recyklace hliníkových nápojových plechovek v Evropě. Při použití recyklovaného hliníku se dosahuje až 95% úspora energie oproti výrobě hliníku z nerecyklovaného materiálu, a tím dopomáhají ke splnění globálních cílů v oblasti snižování uhlíkových emisí.
Zdroj: tasr