- Reklama -spot_img

Moje sobotní odpolední cesta do práce v době karantény

Aktuálně

Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

MĚSTSKÁ INDIVIDUÁLNÍ DOPRAVA I V DOBĚ KARANTÉNY

Poměrně dlouhou dobu jsem se nevěnoval tématu čisté osobní mobility. Tím je E-MOTION, kterou ve formě jízdy na elektrické jednokolce, už od roku 2014 propaguji, ale i provozuji. Podívám-li se na součty jízd na jednotlivých strojích pak se po necelých šesti letech blížím ke 40.000 km. To nepovažuji vůbec za špatný výsledek.

Na konci loňského roku jsem hovořil, že rok 2020 bude rokem INDUSTRY 5.0. Myslel jsem také rokem uvědomění si efektivity jízdy na elektrické jednokolce. Netušil jsem, že věci budou mít tak rychlý spád. Stalo se a já mohu jen děkovat svému přesvědčení, že jsem neuposlechl hlasy, které říkaly, že jízda na elektrické jednokolce nemá budoucnost.

 

Dnes, v době plošné karantény a době s COVID-19, je jízda na elektrické jednokolce jednou z nejlepších možností cestovat. Pohybovat se městem i mimo něj. To se sníženým rizikem možné nákazy koronavirem. Na jedné elektrické jednokolce totiž primárně může jet jen jeden člověk.

Jezdec v New Yorku v době pandemie CORONAVIRU

Nemusím čekat na zastávce MHD. Nebo se spoléhat na jízdní řády. Můžu ujet 30 km za hodinu, pak si vychutnat ušetřený čas při dobrém šálku čaje, či dobrém obědě, při kterém je možné dobít nejen tělo, ale i stroj předtím, než vyrazím zase na další jízdu.

Městskou hromadnou dopravu, známé pod pojmem MHD, či SOCKA. Ta se stala MID, nabízející pojem svobody pohybu. Nejen, že aktivně posiluje hluboké kosterní svalstvo, které nám v karanténě začíná odcházet, ale i snižuje dechovou frekvenci. To je obzvláště při jízdě v polomasce, či respirátoru dosti důležité. Snad ještě maličkost.

Svou osobní jednokolku neodkládám na stojany na kola, ale jde se mnou všude, kam jdu já. Tedy i nakupovat, kdy ji využívám, aby mi pomohla nést nakoupené položky vezoucí se vedle mne dříve, než opustím bránu obchodu. Jízdu převezmu sám držíce nákup v jedné, či při jeho větším objemu v obou rukách.

40.000 km mne totiž naučilo, stejně jako mnohé ostatní, jízdě HANDS-FREE. To znamená bez zapojení rukou, tím pádem mám obě ruce volné pro další potřeby. Od doby vyhlášení koronavirové karantény jezdím do práce stejně jako mnozí jiní. Automobil jsem použil jen jednou, když jsem jel za vzdálenějším klientem nakládat použité kabelové bubny určené pro jejich další použití.

Moje cesta do práce

Je mi sice líto, že s dýchací maskou necítím vůni jarní krajiny, ale nevidím důvodu, proč bych měl porušovat nařízení, jehož polovičatost ve smyslu uvádění obyvatel v omyl a tvrzení, že nás rouška, dokonce i ta doma šitá z jakéhokoli materiálu úplně ochrání.

Nevíte-li jak taková jízda může vypadat například ve tři ráno, kdy jedu do Pracovny, nebo v pět hodin večer, když se vracím domů, můžete si prohlédnout přiložená videa níže, ty vám prozradí víc.

Když se vracím domů z práce

Přeji Vám bezpečnou jízdu bez ohledu na počet kol a kdyby jste měli dotaz ohledně elektrické jednokolky, klidně se na mne obraťte, dokáži Vám nejen pomoci s jízdou, kterou již tři roky vyučuji, ale i s doporučením správného stroje pro vaše potřeby, případně i s jeho dodáním, které však, kvůli koronaviru, může být o něco delší než je u mne zvykem.

Sobotní odpolední cesta z práce

Na závěr pak zajímavá zpráva z New Yorku, kde ze stejných důvodů, které zmiňuji ve svém článku, přesedají obyvatelé z MHD na jízdní kola. Elektrických jednokolek tam totiž není tolik jako například u nás.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace