- Reklama -

INDUSTRY 5.0 a Plzeňská cesta světa bez odpadu a plýtvání

Aktuálně

V řece Bečvě byl zjištěn zvýšený výskyt pěny, čeká se na výsledky rozborů

V místě vyústění odpadních vod z areálu Tesla Rožnov ve Valašském Meziříčí – Juřince, byl zjištěn na hladině Bečvy zvýšený výskyt pěny. V úterý 27. října ve...

INDUSTRY 5.0 a české firmy se účastní veletrhu s konferencí v Indii, zaměřené na nakládání s odpady.

Po úspěšném prvním výstupu INDUSTRY 5.0 na indickém trhu v rámci konference k 125. výročí založení KONFEDERACE INDICKÉHO PRŮMYSLU, který se konal dne 21.8.2020, jsem byl...

Potraviny z domácích plodin by díky dobré úrodě neměly zdražovat

V porovnání s předchozími roky máme konečně dobrou úrodu. Na tom se shodují analytici i odborníci z českého argotech startupu Agdata, lídra v oblasti...

Směrnice o energetické účinnosti stále není zakotvena v legislativě.

Evropská směrnice o energetické účinnosti má pro koncové uživatele změnit řadu aspektům spojených s rozúčtováním. Podle původních plánů měly všechny měřiče tepla a chladu, vodoměry...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Když jsem začal v roce 2013 psát cestu světa bez odpadu a plýtvání, začal jsem tak činit v Plzni. Dnes o řadu let později zde nejen působí mozek, ale i ruce první průmyslové evoluce INDUSTRY 5.0 řízené člověkem. Zde začíná i Plzeňská cesta jako ukázka té světové.

Na začátku března se dostala do tisku zpráva, že se Plzeňské Dopravní podniky rozhodly vyřadit z provozu na 300 kusů dvacet let starých tramvají, protože jsou již staré. Nevyřazují je proto, že by nefungovaly, nevozily lidi, blokovaly provoz, či byly příliš pomalé, náročné na údržbu. Pouze proto, že si mohou koupit nové, hezčí, modernější, lépe odpovídající dechu doby.

A ty staré mohou jít do šrotu. Tak vypadá, minimálně z článku, který byl publikován 10.3.2020, že se nabídnou nejdříve na prodej, než dojde k procesu, kterému se v Plzni říká zpracování, či úklid. Takovému, jaký jsem měl před několika lety možnost zaznamenat z okna svého vlastního domu, kde od šesté ráno, do desáté večer, tento proces probíhal. Jak se nakonec ukázalo, naprosto nelegálně, ale co byste chtěli v širším centru města.

V každém případě se nyní ve městě, kde vznikla systémové prevence vzniku odpadu a plýtvání, určená pro průmysl a velké celky se nyní naskýtá unikátní možnost, jak využít více jak 7 let praxe a přinést benefity tam, kde se zatím přehlížely. Tedy do samotného rodiště, které jak INDUSTRIAL UPCYCLING, tak i INDUSTRY 5.0 ignorovalo.

Co tedy navrhuji?

Maličkost. Namísto prodeje, systémové využití, které bude sloužit ještě dlouhá léta. Namísto krátkodobého zisku přinese dlouhodobé přínosy a reklamu nejen městu, ale i průmyslu v něm etablovaném. Navrhuji využít „staré tramvaje“ a transformovat je na bydlení a další využití urbanistického charakteru.

Pro dopravní podniky odpad, pro mne a INDUSTRIAL UPCYCLING poklad. Jest 20 x 2,5 m plochy, znamená 50m2 místa se zavedenou elektřinou. Okna, dveře, střecha i podlaha, již v okamžiku, kdy píši tyto řádky. Vidím zcela jasně první možné umístění, kterým je …  NÁPLAVKA?

Ano, právě ten za stovky milionů vybetonovaný břeh řeky, který nabízí namísto trávy v létě rozpálenou betonovou plochu na břehu plynoucí vody, které je stále méně. Nevidím tam řadu tramvají, ale řadu designových kaváren. Nebo také, čítáren, přístřešků, sprch, kabinek i místo, kde bude možné v suchu a teple přespat.

Vidím zároveň práci studentů univerzity a středních škol, kteří se budou moci realizovat na projektu, který z teorie dostane je do praxe.

Vidím vymontované sedačky sloužící na stejném místě těm, kteří budou si chtít odpočinout na břehu, bez střechy nad hlavou, a to již na úrovní země, či na střechách tramvají, kde vznikne další z užitných prostorů.

Ty samé sedačky vidím na zastávkách, kde zoufale schází dostatek míst k sezení. Vidím toho mnohem, mnohem víc, schází jen maličkost… CHTÍT

Já chci… co na to město Plzeň?

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Zanechte komentář

Recyklace

Zelená linka Chytrá recyklace patří mezi projekty udržitelného rozvoje

Na čtyři stovky odbavených telefonátů, rad a doporučení, taková je tříměsíční bilance provozu bezplatné zelené linky Chytrá recyklace. Ta začala na telefonním čísle 800 976 679...

Co ovlivní nové evropské daně na nerecyklovaný plastový odpady?

Redakce Odpadového fóra položila ve svém říjnovém čísle právě tuto otázku pro svou Polemiku. Mezi oslovenými byl i Petr Havelka z České asociace odpadového...

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...

Potřebnost třídění a recyklace nápojových plechovek v ČR

Obliba nápojových plechovek v Česku roste, vytřídí se ale jen každá třetí. Na to, a na potřebnost cirkulárního přístupu k nakládání s obaly, upozorňuje...

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...