Většina rodičů chce jen to nejlepší pro své děti. Nikdy nelze vše stoprocentně splnit, neboť nemáme takovou moc a kontrolu nad tím, co se děje kolem nás. Jeden z nejlepších způsobů, jak zajistit, aby naše planeta byla zdravá i pro budoucí generace je naučit ty nejmenší o předcházení, recyklaci a využívání odpadu co nejvíce.
Pak mohou naše děti vyrůstat s povědomím, že využívání odpadů je součástí lidské činnosti a porozumět zachovávání přírodních zdrojů. Koneckonců, jsou to naše děti, které zdědí naši planetu.
Kelímek od jogurtu, obal od sušenky, banánová slupka a další věci, se kterými se setkáváme téměř každý den. Všichni vytváříme svou bytostí odpadky. Je však jen na nás, jaká bude jejich další cesta. No přece do koše, odpoví řada z nás.
Děti znají už od mateřských škol principy třídění odpadu. Mnoho z nich je přesvědčená, že šetří životní prostředí, když odpad třídí. Jistě, že šetříme naše životní prostředí, ale hlavně si uchováváme přírodní zdroje, které jsou potřebné k výrobě produktů. Denně spotřebováváme produkty různého druhu a tady je začátek vzniku a další cesty odpadu.
Jistě by bylo nejlepší, kdyby po nás žádný odpad nevznikal. Jsme konzumní společnost a jedině, kdo může změnit tento způsob života a myšlení jsme jenom my sami.
Není všechno černobílé, jak si někdy domníváme. Vzhledem k rostoucí spotřebě a produkci odpadu ve společnosti, bychom se všichni měli více zabývat otázkou:
„Kam do budoucna s nimi?“.
Co je smyslem recyklace, jaké druhy odpadů se recyklují. Vysvětlit principy a přínosy recyklace, samozřejmě následné využívání druhotných surovin.
Dobrý učitel je ten, který dokáže ty nejtěžší věci, vysvětlit tím nejjednodušším způsobem. Nejlepší je začínat u toho, co děti již znají, od jejich otázek. Probudit kritické myšlení, které je přirozenou součástí období dospívání. Vzdělávání musí děti nějak změnit v důsledku jeho poznání a zkušeností.
Nezapomínejme, že odpady bychom neměli jen bezmyšlenkovitě znehodnotit. Musíme hledat nová řešení do budoucna, a to je právě v našich dětech, kteří budou přemýšlet a vnímat odpady, jako náhradní zdroje.
ZÁBAVNĚ NAUČNÉ TÉMA DNEŠNÍ DOBY
Zdroj: https://recyklacek.cz/