- Reklama -

Změna je nebezpečná, zvykovost je základem i zdrojem stálých příjmů

Aktuálně

Udržitelné materiály a cirkulární ekonomika ve stavebnictví

Lídři stavebnictví vyzvali vládu ke změnám, které podpoří šetrné budovy. Stavebnictví má obrovský multiplikační efekt, a proto by se mohlo stát motorem restartu ekonomiky....

Dostatečné informace pomáhají k zodpovědnému nakládání s odpady

Odevzdat použité kapsle od kávy tak, aby z nich vzniklo jízdní kolo, či designový nožík? Nechat zrecyklovat fitry z filtrační konvice na vodu? Věnovat zánovní oblečení...

Řidiči a zákazníci OMV mohou využít sběrné kontejnery na textil

Společnost OMV navázala spolupráci s charitativně-ekologickým spolkem Helptex a na šest čerpacích stanic OMV v Praze umístila sběrné kontejnery na textil. Řidiči a zákazníci OMV mohou...

Likvidace ochranných pomůcek nejen v době karantény

Vzhledem k rostoucím počtům onemocnění virem COVID-19 připomíná Ministerstvo životního prostředí (MŽP) pravidla pro nákladní s odpady v domácnostech. Zůstávají stejná: pokud se v...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

To ví každý, a to nejenom v tuzemsku. Proto je naprosto jasné proč první odpovědí, kterou dostaneme navrhujeme-li změnu, bude “TO NEJDE“. Je štěstím, že nás příroda vybavila ochranným mechanismem, který nás před změnami chrání. Tím je ustálený zvyk nebo pravidlo. Každý, kdo někdy zaváděl změnové procesy ví, o čem mluvím. Ti ostatní si jistě vzpomenou, že někdy něco chtěli také změnit, ale narazili na odpor

Na tyto skutečnosti jsem si vzpomněl, když jsem se začetl do zahraničního článku. Ten posuzoval, jak škodlivý je zkapalněný zemní plyn neboli LNG. Pravidelní čtenáři si jistě vzpomenou na články, které hovořily o opaku.

Článek s názvem „ON THE ROAD TESTS SHOW GAS TRUCKS UP TO 5 TIMES WORSE FOR AIR POLLUTION“ byl vydán serverem TRANSPORT and ENVIRONMENT jehož komunikačním ředitelem je pan NICO MUZI. Omlouvám se všem, kteří nehovoří anglicky, za absenci překladu v názvu článku. Hned to napravím

„PŘI SILNIČNÍCH TESTECH SE UKÁZALO, ŽE AUTA NA PLYN MAJÍ NA SVĚDOMÍ 5X VYŠŠÍ ZNEČIŠTĚNÍ OVZDUŠÍ“

Tak a máte to. Vy všichni, kdo hájíte jinou mobilitu než tu postavenou na bázi spalování ropných produktů. Za článkem stojí nejeden, ale celý svět plný odborníků

Jak vidíte svět v němž má své zastoupení i český zástupce. Jmenuje se CENTRUM PRO DOPRAVU A ENERGETIKU a je na trhu již od roku 2003.

S ohledem na absenci autora u článku předpokládám, že za jeho vznikem stojí průřez odborníků. Tým tvořících z médií, které jak to tak vypadá jsou poradenským sborem nejen Evropské unie, ale i jednotlivých států.

Klíčovou částí článku zdá se být níže uvedený text. Čtenářům a posluchačům sděluje, že vozidla na LNG mají 2x až 5x vyšší obsah jedovatého NOx než vozidla Dieslová. Tedy, že naftová vozidla jsou téměř neškodná.

Odborníci ve své odbornosti zapomněli však na jednu malou drobnost. LNG je z 99,98% CH4 a jeho chemický vzorec vypadá následovně. Přemýšlím, co bylo stálo za přehlédnutí oné drobnosti

Že by další drobnost? Třeba financování aktivit členů nebo politiků ze zisků jednoho z pěti nejprofitabilnějších průmyslů světa. Mezi které bezesporu patří ropný průmysl. Je to ten samý průmysl, který stále kryje své lobbisty v Bruselu. Jejich rozpočet s přesahující částkou až 250 milionů EUR. Právě zainteresované odborné skupiny a lobbisté vědí, že změna je špatná cesta.

Zachování stávajícího stavu a zvykovosti je proto základem udržitelnosti. Udržení si trvalého zdroje příjmů, které je klíčové. Stejnou udržitelnost hájí mnozí vědci, odborné skupiny, neziskové a nevládní instituce. Jejich cíl je jasný, vždy najít vysvětlení, které podpoří zadavatelem předem definovaný výsledek. Není to jednoduché, ale vyplatí se to.

Jako třeba přehlédnout maličkost, kterou je absence prostoru. Pro jed, jenž je podán jako hlavní důvod vyšší škodlivosti nového typu paliva, proti staré dobré naftě nebo benzínu.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Leave a Reply

Recyklace

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...

Elektrické grily je potřeba udržovat i správně recyklovat

Osm z deseti Čechů alespoň jednou za dva týdny rozpálí gril a s rodinou či přáteli si dopřeje třeba steaky, burgery nebo grilovanou zeleninu. O oblibě...

Jak se postarat o baterii i celé elektrokolo, aby vám dobře sloužilo

Češi milují cyklistiku a zejména v letních měsících jich brázdí tuzemské silnice a cyklostezky zvýšené množství. Roste i obliba elektrokol – elektrický pohon měla zhruba čtvrtina...

Nevíte, kam s vysloužilým elektrem? Poradí vám chytrá recyklace!

Asociace Informačních Technologií a Telekomunikací (AITAT) sdružující nejvýznamnější ICT dovozce a distributory ve spolupráci s kolektivním systém REMA, který v tuzemsku zajišťuje zpětný odběr...

Nová metoda recyklace matrací poslouží jako surovina k výrobě nových

Společnost BASF vyvinula proces chemické recyklace použitých matrací. Staré matrace díky němu poslouží jako materiál pro výrobu nových. Metoda se nyní testuje v závodě...