- Reklama -

INDUSTRY 5.0 v leteckém průmyslu a koncept vzdušných lodí

SKYLIFTER – NEBESKÝ JEŘÁB

Aktuálně

Kdo jsou rádoby největší snaživci ve snižování emisí nebo odpadů?

Před nějakým časem mne jedna paní z nejmenované firmy oslovila se zajímavým dotazem. Její zaměstnavatel pořádal jakousi soutěž v čemsi a ceny pro vítěze...

Aplikace, která pomůže s využitím potravin v uzavřených restaurací

Uzavřením restauračních zařízení ze dne na den vyvstal pro jejich provozovatele problém, co s přebytečnými zásobami potravin. K jejich smysluplnému využití jim pomůže nová odpadová...

Hlavním tématem zákona o odpadech je doba, kdy skončí skládky

Schválená novela zákona o odpadech představuje velkou nejistotu pro obce. Zákon je platný od ledna příštího roku a na první pohled už probouzí méně...

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Lidé (a stroje), jež sledují vývoj mé práce již dávno ví, že INDUSTRY 5.0 zasáhne i do jejich životů. Nebude to zásah likvidační, naopak. Dodá životům a práci zase smysl, která se postupně ztrácela s přibývajícím objemem práce a bytím beze smyslu. V květnu 2020 vstupuje do průmyslu leteckého.

Stalo se tak díky nabídce participace na projektu, jehož myšlenku nosím v hlavě i já sám již dobrá dvě desetiletí, ale na její realizaci nebyl čas ani prostředky, ani partner, který by se nebál vstoupit do modrého oceánu, který existuje již desetiletí, jen jej stále nebrázdí žádná plavidla a všichni stojí jen bezradně na jeho břehu a čekají, kdo bude první.

To se změnilo.

Změnilo se to stejně jako v současnosti mnohé. Ne však, jak si mnozí možná myslí, s uzemněním letecké přepravy z důvodu globální pandemie, ale z důvodu jednoho z důsledků tohoto odstavení leteckého průmyslu. Právě odstavení, totiž za dva měsíce vyčistilo nebe od nekonečných stop letadel brázdících nebe.

Projekt, o kterém mluvím, dostal název SKYLIFTER, což by se dalo přeložit jako nebeský jeřáb či spíše zvedák.

Oslovil mne přímo zakladatel celého projektu, investor, který se již deset let věnuje oblasti využití vzducholodí pro komerční účely. V minulosti investoval a spravoval projekty v objemech desítek milionů dolarů a nyní, když mi nabídl spolupráci, stojí na cestě k výrobkům, které budou stát padesáti násobek, a i přesto budou o polovinu až o dvě třetiny levnější než dopravní letadla, která ovšem zvládnou přepravit při jednom letu jen pětinu hmotnosti, ve srovnání s novým řešením.

Ovšem přeprava samotná není tím, čím se projekt SKYLIFTER od podobných konceptů vzdušných lodí liší, hlavní odlišností je primární určení, které indikuje už samotný název.

SKYLIFTER – NEBESKÝ JEŘÁB

Tam totiž nové technologie míří.

Pokud si někdo myslí, že Jeremy, jak se autor jmenuje vyvíjí jen další hračku pro sebe a své kamarády, a to jen proto, aby podojil dotační krávu, velmi se mýlí. Pro své zařízení má již totiž kupce, dokonce celou skupinu kupců, kteří mají problém, resp. sadu problémů, na které nemají řešení.

Jak jsem se dozvěděl, rozhodl se na mne obrátit, protože z mých článků a referencí, které si pořídil předtím, než mne kontaktoval zjistil, že jsem se většině problémům, které jeho klienti popisují v minulosti již profesně věnoval a našel na ně odpověď a řešení.

Již od počátku to proto vypadá, že projekt, a naše vzájemné spolupráce budou rozvíjeny multiúrovňově a komplexně, všechny prvky do sebe budou zapadat a nedávat prostor plýtvání v žádné z jeho mnohých podob. Bude probíhat v duchu INDUSTRY 5.0 a já cítím, že brzy bude moci, jako teprve třetí na světě dostat označení „INDUSTRY 5.0 APPROVED“ které potvrzuje, že splňuje všechna kritéria a parametry, které jsou pro INDUSTRY 5.0 definovány. Každé schválení je evidováno, každé označení má své unikátní číslo, kterým je označeno a každé je možné dohledat.

Tomuto postupu se říká transparentnost a je pravým opakem stavu, ve kterém se podniká v současnosti, kdy se právě pravý opak stal se standardem.

Zpět k projektu SKYLIFTER. V jeho případě probíhá kompletní analýza a rozdělení rolí tak aby výsledek byl, jak je u projektů INDUSTRY 5.0 zvykem, dodán, co nejdříve a v co nejefektivnější (ne však nutně nejefektnější“ podobě, protože marketing lží je to poslední, co hodlá používat a na čem chce stavět.

SKYLIFTER není projektem v dětských plenkách, je za ním deset let příprav, a to včetně testovaných prototypů a studia chování v reálném prostředí. Nyní je však na cestě k realizaci, a proto o něm brzy všichni uslyšíte, ale jen ti, kdo dokáží dát ruku k dílu a přispět, dostanou šanci se účastnit. Na plýtvání časem a prostředky není čas, důležité jsou výsledky a ty budou přineseny dříve, než stačíte zapomenout.

Věřím, že vás projekt zaujal, a proto bude i on sledován a sdílen se čtenáři serveru inODPADY.cz

P.S. účastníci workshopů INOVACE V LOGISTICE, si jistě vzpomenou, že po dobu již pěti let je informace o využití vzducholodí v logistice součástí mých přednášek a projekt SKYLIFTER ukazuje, že je k tomu důvod.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
kategorieTechnologie

Technologie

Leave a Reply

Recyklace

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...

Potřebnost třídění a recyklace nápojových plechovek v ČR

Obliba nápojových plechovek v Česku roste, vytřídí se ale jen každá třetí. Na to, a na potřebnost cirkulárního přístupu k nakládání s obaly, upozorňuje...

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...

Elektrické grily je potřeba udržovat i správně recyklovat

Osm z deseti Čechů alespoň jednou za dva týdny rozpálí gril a s rodinou či přáteli si dopřeje třeba steaky, burgery nebo grilovanou zeleninu. O oblibě...

Jak se postarat o baterii i celé elektrokolo, aby vám dobře sloužilo

Češi milují cyklistiku a zejména v letních měsících jich brázdí tuzemské silnice a cyklostezky zvýšené množství. Roste i obliba elektrokol – elektrický pohon měla zhruba čtvrtina...