Poslední dobu se ukazuje, že je spotřebitel ochoten zaplatit mnohem více za ekologické produkty, které se zdají být udržitelné a environmentálně odpovědné. Je to velký ekologický byznys. Některé firmy volí zelený marketing jako útok na ekologicky smýšlející spotřebitele. Povzbuzují spotřebitele ke koupi produktu nebo služby v domnění, že pomáhají životnímu prostředí. Dost často je výsledkem opak toho, co je skutečně pro životní prostředí dobré.
Nazýváme to Greenwashing
Greenwashing je proces zprostředkování falešného dojmu nebo poskytování zavádějících informací o tom, jak jsou produkty společnosti ekologičtější. Greenwashing je považován za nepodložené tvrzení, které má klamat spotřebitele v přesvědčení, že produkty nebo služby společnosti jsou šetrné k životnímu prostředí.
Greenwashing je hrou na výraz „whitewashing“, což znamená použití zavádějících informací k zatemnění špatného chování.
Proč se tohle zelené vymývání mozku v marketingu využívá?
Greenwashing je pokus vytěžit z rostoucí poptávky po šetrných produktů k životnímu prostředí. Může vyvolat falešný dojem, že společnost nebo její produkty jsou šetrné k životnímu prostředí.
Skutečné zelené produkty podporují svá tvrzení skutečnými fakty a jdou vždy do detailů.