Nových aut je nedostatek, čekací lhůty se počítají od šesti měsíců výše a ojetiny zdražují. Firmy, rodiny i jednotlivci proto hledají způsob, jak si rychle a efektivně zajistit vůz, když chtějí na výlet nebo potřebují na nákup či služební cestu. I proto se stále častěji obrací na carsharingové společnosti. U těch, které fungují v režimu pevných parkovacích míst nebo zón, jeden sdílený vůz nahradí průměrně 15 individuálně vlastněných aut. Například první český carsharing Autonapůl přičítá 10-15% podíl nových registrací právě situaci na automobilovém trhu.
„Už na jaře jsme zaznamenali znatelný nárůst počtu registrací uživatelů, který stále trvá. Zjišťujeme přitom, že nárůst tvoří také lidé a firmy, jež v současné době čekají na nový vůz, nechtějí investovat do zdražujících ojetin nebo se bojí závazku v podobě operativního leasingu. Nikdo neví, jestli a kdy přijdou další omezení pohybu a sdílená auta tak představují pružné řešení rodinné či firemní mobility, která ale uživatele k ničemu dlouhodobě nezavazuje,“ vyjmenovává důvody části nově registrovaných sdílníků ředitel společnosti Autonapůl.


