- Reklama -

4 různé přístupy k osobní mobilitě postižených občanů

E-MOTION V POSTIŽENÍ 4x jinak

Aktuálně

Kdo jsou rádoby největší snaživci ve snižování emisí nebo odpadů?

Před nějakým časem mne jedna paní z nejmenované firmy oslovila se zajímavým dotazem. Její zaměstnavatel pořádal jakousi soutěž v čemsi a ceny pro vítěze...

Aplikace, která pomůže s využitím potravin v uzavřených restaurací

Uzavřením restauračních zařízení ze dne na den vyvstal pro jejich provozovatele problém, co s přebytečnými zásobami potravin. K jejich smysluplnému využití jim pomůže nová odpadová...

Hlavním tématem zákona o odpadech je doba, kdy skončí skládky

Schválená novela zákona o odpadech představuje velkou nejistotu pro obce. Zákon je platný od ledna příštího roku a na první pohled už probouzí méně...

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...
Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Tématu osobní elektromobilit se věnuji již od konce roku 2014. Od samého počátku, i přesto, že byl krušný, jsem věděl, že E-MOTION, či osobní elektromobilita má potenciál sloužit nejenom zdravým, ale i těm, kdo o zdraví již přišli. I proto se od samého počátku zabývám i projekty pro postižené.

Bohužel vlastní vývoj, který jsem chtěl realizovat ztroskotal na výběru partnerů a následně i nedostatku prostředků na to, abych si nechal své nápady realizovat na zakázku. Nezanevřel jsem na ně, a začal je zveřejňovat, abych tak dal možnost druhým, realizovat to, co já dokáži vymyslet, ale ne zprocesovat a rád bych představil několik projektů, k jejichž realizaci jsem možná napomohl.

Všechny projekty jsou určeny pro pohyb lidí se zdravotním omezením

Prvním je levný skládací elektrický vozík. Tento projekt zrealizoval výrobce elektrických jednokolek a můj první dodavatel v této oblasti, společnost AIRWHEEL, jejíž dnešní nabídka je poměrně širší.

AIRWHEEL H8, je elektrických vozíkem, který nemusí zdaleka sloužit jen postiženým. Jeho koncovou cenu a to včetně 21% DPH se podařilo udržet pod hranicí 20.000,-Kč/ks. Vozík stojí na českém trhu 19.990,-Kč včetně DPH a k zakoupení je ZDE. Nejenom, že jej začal před několika lety výrobce vyrábět po našich intenzivních jednáních, ale aktuálně dokonce obnovil výrobu, aby jej nabídl v době koronavirové, kdy ne všichni si mohou dovolit zaplatit trojnásobek za plně automatickou varinatu nesoucí název AIRWHEEL H3S

Druhým zajímavým produktem je přídavné motorové řízení manuálního vozíku, které z nemotorového, udělá velice rychle vozík motorový. První výrobek jsem zaregistroval několik měsíců po zveřejnění jednoho ze svých videí

Nechci tvrdit, že předtím, nic podobného neexistovalo, jen říkám, že jsem elektrickou variantu předního elektrického pohonu manuálního elektrického vozíku dříve nezaregistroval. Nyní je však v nabídce v široké škále provedení a tím i cen.

Pro zájemce jen informace, že cena začíná na stejné úrovni jako první uvedený elektrický vozík

Třetí produkt, byl nápadem, který jsme nedotáhli do konce a skončil v předvývojové verzi s několika náčrty a obrázky sdílenými online. O to více mne potěšilo řešení, které jsem v den tvorby tohoto článku, objevil.

Jedná se o malý přídavný tlačný elektromotor k manuálnímu invalidnímu vozíku. Na rozdíl od výše uvedených, není určen pro ovládání samotným jezdcem, ale jeho doprovodem. Zařízení má dostatečnou sílu na to, aby utlačilo až 150 kg jezdce.

Poslední z výrobků je speciální elektrická jednokolka určená hlavně, ale ne jenom, pro jezdce s protézou spodní končetiny. Ne, že by se nedokázali naučit na standardní jednokolce viz. Poslední video dnešního článku, ale sesedání a nasedání jim může dělat ve volném prostoru problémy. Proto jsem do nabídky zařadil stroj KIWANO K01, který právě tento proces dokáže vyřešit.

Věřím, že se mi podařilo Vás přesvědčit, že E-MOTION je skutečně pro každého s tím, že osobní elektromobilita není jen pro bohaté.

A zde slíbené video jednoho z mých splněných snů.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.

Technologie

Leave a Reply

Recyklace

O recyklaci baterií se říká, že není zisková.

Díky organizaci Ecobat máme dnes bezpočet míst, kam můžeme odevzdávat použité baterie a monočlánky. Mimochodem v principu jsou běžné baterie tzv. články a baterií...

Potřebnost třídění a recyklace nápojových plechovek v ČR

Obliba nápojových plechovek v Česku roste, vytřídí se ale jen každá třetí. Na to, a na potřebnost cirkulárního přístupu k nakládání s obaly, upozorňuje...

Odpady z plastových obalů a nová evropská recyklační daň

V návaznosti na předchozí informace, které k tomuto tématu přinesla Česká asociace odpadového hospodářství, přinášíme další podrobnější informace, které se k nové celoevropské dani...

Elektrické grily je potřeba udržovat i správně recyklovat

Osm z deseti Čechů alespoň jednou za dva týdny rozpálí gril a s rodinou či přáteli si dopřeje třeba steaky, burgery nebo grilovanou zeleninu. O oblibě...

Jak se postarat o baterii i celé elektrokolo, aby vám dobře sloužilo

Češi milují cyklistiku a zejména v letních měsících jich brázdí tuzemské silnice a cyklostezky zvýšené množství. Roste i obliba elektrokol – elektrický pohon měla zhruba čtvrtina...