Mlékárna Hollandia Karlovy Vary postupně odstraňuje plastová polyethylenová (PE) víčka ze svých výrobků. Vloni na podzim tak učinila u Smoothie Balance a Bio BiFi Drinků a doposud ušetřila okolo deseti tun plastu. Letos ke stejnému řešení přistoupila i u některých privátních značek. Celkem by tak díky odstranění překrývajících víček měla ročně ušetřit více než 25 tun PE plastů. O další redukci se snaží i u obalů vlastních BIO produktů a bezlaktózových jogurtů.
Zhruba 10 tun plastu dosud ušetřila mlékárna Hollandia Karlovy Vary díky odstranění PE víček u ovocných nápojů Smoothie Balance a Bio BiFi Drinků. „Balení obou produktů jsme ve výrobě změnili na konci listopadu loňského roku. Spotřeba víček činila za poslední rok 4,65 milionu kusů při celkové hmotnosti 15,8 tun polyethylenu. Do poloviny letošního července se tak jednalo zhruba o 10 tun ušetřených plastů,“ řekl marketingový manažer společnosti Hollandia Karlovy Vary Jan Škoda. Celkem se díky této změně podařilo firmě zredukovat objem použitého plastu u obalů obou výrobků o 28 procent.
Polyethylenová víčka plnila původně pouze funkci designového prvku, na který jsou uživatelé u tohoto typu a tvaru výrobku zvyklí. „Pracovali jsme s variantou, že spotřebitelům bude na ovocných nápojích tento prvek chybět. Že jim výrobky budou připadat neúplné, na prodejích se to však neprojevilo. První čtyři měsíce zůstaly v meziročním srovnání na podobných hodnotách. V době nouzového stavu jsme pak zaznamenali i nárůst zájmu o oba produkty, kdy lidé více vyhledávali zdraví prospěšné výrobky,“ zhodnotil Škoda. Pokud by se podle něj tímto krokem inspirovali i další výrobci, byl by to z ekologického hlediska pro český mlékárenský trh krok kupředu.


