- Reklama -spot_img

Veletrh EuroShop představí maloobchodníkům výkup a recyklaci obalů

Aktuálně

Daniel Dvořák
Daniel Dvořák
Vystudoval politický marketing na Masarykově univerzitě. Hned po obdržení diplomu zamířil do Prahy, kde sbíral zkušenosti v agentuře PR.Konektor. Má rád Moravu a Brno, proto se rozhodl po třech letech vrátit domů. Do agentury Lesensky.cz nastoupil v červnu 2019 a má na starost klienty z oblasti IT, stavebnictví a CSR. Miluje sport, speciální místo v jeho srdci patří Liverpoolu FC. Je šampion v minigolfu a majitel několika evropských a světových medailí z tohoto sportu. Aktuálně ho z netradičních sportů zaujalo i kouzlo šipek.

TOMRA na veletrhu EuroShop představí maloobchodníkům výkup a recyklaci obalů. Největší obchodní veletrh v Düsseldorfu, který proběhne od 16. do 20. února 2020, přinese exkluzivní pohled na plastový odpad a recyklaci nápojových obalů.

Evropští maloobchodníci mohou na veletrhu EuroShop 2020 získat nejnovější informace o budoucnosti recyklace nápojových obalů. Stačí navštívit stánek světového lídra ve zpětném výkupu obalů TOMRA. Státy, mezi které patří například Skotsko, Portugalsko, Anglie nebo Wales, totiž plánují v nejbližších třech letech zavést programy na recyklaci nápojových obalů a tyto programy v některých případech ke zpětnému výkupu lahví k recyklaci přímo zavazují. Zavedení nových pravidel má v plánu také Evropská unie, která nedávno představila novou vizi v oblasti recyklace plastových lahví.

„Maloobchodníci, kteří se zajímají o roli, kterou mohou supermarkety a další obchody sehrát v recyklaci nápojových obalů, budou mít na veletrhu EuroShop jedinečnou příležitost získat ty nejnovější informace o programech a technologiích, které jim pomohou naplnit jejich recyklační cíle,“ vysvětluje Harald Henriksen, ředitel TOMRA Collection Solutions.

Co pro maloobchodníky znamenají programy na recyklaci obalů?

Směrnice o jednorázových plastech, kterou v roce 2019 přijala Rada EU, nařizuje členským státům recyklovat alespoň 77 % všech plastových lahví do roku 2025 a 90 % do roku 2029. Cílem těchto opatření je boj proti alarmujícímu plastovému znečištění po celém světě, především v oceánech. Stejné opatření zavazují i lokální legislativy, které vstoupí v platnost během nejbližších třech let.

Jedním ze způsobů, jak se dá dosáhnout vysoké míry návratnosti lahví, je zpětný výkup obalů. Tyto programy fungují na principu zálohovaných nápojových obalů. Záloha za obal je zákazníkovi vrácena poté, co vrátí daný nápojový obal na recyklaci. Díky této záloze mají obaly pro zákazníky přidanou finanční hodnotu. Už existující programy na recyklaci obalů registrují až 99% návratnost všech nápojových obalů. Žádný jiný recyklační program nemá takto vysokou úspěšnost.

 

 

Celá řada států už zavedla programy na recyklaci nápojových obalů a spolu s nimi i legislativu, která od prodejců vyžaduje, aby prodané nápojové obaly byly k recyklaci sbírány – tzv. „return-to-retail“ model. Osm nejlepších světových recyklačních programů využívá systém návratu nápojových obalů do obchodů a dosahuje úspešnost až 93 %. Programy na recyklaci, které nezapojují maloobchodníky, vykazují v průměru jen 77% úspěšnost a v některých státech je úspěšnost dokonce jen 48%.

Díky modelu „return-to-retail“ mají obchody vyšší návštěvnost. Získávají tak jedinečnou možnost podílet se na recyklaci produktu, který by jinak znečišťoval ulice, parky a oceány. Pro zákazníky je recyklace v obchodech výhodná a nezasahuje do jejich každodenní rutiny. Návštěvníci po celém světě chtějí být součástí řešení krize, kterou představuje plastový odpad. Výzkum v 15 státech světa ukázal, že v průměru 80 % lidí souhlasí se zavedením legislativy, která by podporovala zavedení zákonů o recyklaci obalů. Díky programu na recyklaci nápojových obalů mají maloobchodníci jedinečnou příležitost mluvit se zákazníky o důležitých ekologických otázkách.

Aby byl výkup nápojových obalů pro prodejce i zákazníky jednodušší, programy na recyklaci nápojových obalů často využívají malé výkupné automaty, které analyzují a třídí nápojové obaly sesbírané k recyklaci. Tyto automaty počítají jednotlivé vrácené obaly, vytřídí ty nepoužitelné a poté zákazníkovi vrátí zálohu – a dokáží to o mnoho rychleji než lidé.

 

Novinky o recyklaci nápojových obalů a automatizovaný výkup obalů v akci na veletrhu EuroShop

TOMRA provozuje více než 82 000 výkupních automatů a ročně zpracovává více než 40 miliard obalů na recyklaci. Až 70 % všech výkupních řešení na celém světě je vyráběných společností TOMRA. Společnost funguje ve více než 40 státech světa s programy na recyklaci nápojových obalů a činí tak už od svého vzniku v roce 1972.

Maloobchodníci, kteří se chtějí dozvědět více o recyklaci nápojových obalů a její implementaci do obchodů, jsou vítáni na veletrhu EuroShop u stánku společnosti TOMRA. Získají zde z první ruky informace o tom, jak fungují programy na recyklaci nápojových obalů, seznámí se s širokou nabídkou výkupních automatů, které si budou moci i vyzkoušet. Zároveň se dozví více mnoho detailů o tom, jak se tyto automaty umí přizpůsobit jejich potřebám a dispozicím v jejich obchodě, ale také to, jak zákazníkům přinášet jedinečný zážitek z recyklování.

Stánek TOMRA bude na veletrhu EuroShop pro návštěvníky připraven v hale 7A pod číslem B07. Pokud si zájemci budou chtít domluvit obchodní nebo mediální schůzku, mohou využít rezervační formulář na odkaze tomra.com/euroshop2020.

Maloobchodníci, kteří navštíví stánek TOMRA, budou mít také příležitost poslechnout si Clarissu Morawski, CEO společnosti Reloop Platform, evropské organizace věnující se poradenství v oblasti oběhové ekonomiky. Ve středu 19. února bude mluvit o směrnici o jednorázových plastech a úloze maloobchodníků při její implementaci. Přednáška bude součástí série přednášek TOMRA Talks o budoucnosti recyklování. (Více o programu na tomra.com/euroshop2020)

V případě otázek, žádostí o audiovizuální materiály nebo o rozhovor se zástupci společnosti, lze kontaktovat společnost TOMRA na adrese tcs.media@tomra.com.

O společnosti TOMRA Collection Solutions:

Společnost TOMRA, založená v roce 1972, přináší řešení automatizovaného zpětného sběru obalů pro tzv. Clean Loop Recycling. Sbírá hliníkové, plastové a skleněné nápojové obaly za účelem opětovného použití a recyklace na nové lahve a plechovky. TOMRA provozuje 82 000 automatů na výkup těchto obalů na více než 60 trzích po celém světě. Díky tomu ročně zachytí až 40 miliard nápojových obalů, které se tak dostanou do tzv. Clean Loop Recycling. Snižuje tím závislost na primárních surovinách a v oceánech, na ulicích a skládkách končí méně nápojových obalů. Díky systému zařízení, digitálních řešení a služeb od společnosti TOMRA mohou průmyslová odvětví, majitelé systémů, maloobchodníci a spotřebitelé jednodušeji přispívat k dosáhnutí udržitelnější planety. Navštivte naše stránky o výkupu nápojových obalů Reverse Vending na www.tomra.com a sledujte nás na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn.

TOMRA Collection Solutions je součástí skupiny TOMRA Group, která vyvíjí senzorové řešení pro dosahování optimální produktivity materiálových zdrojů a má ambici vést revoluci v oblasti materiálových zdrojů. Skupina celosvětově zaměstnává 4 000 lidí a je kótovaná na burze v Osle (OSE: TOM).

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace