- Reklama -spot_img

Jsou radní Prahy skutečně pro „ekologicky“ čistý vzduch

Aktuálně

Michael Rada
Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Čistá nebo nečistá Praha? Z pohledu otce E-MOTIONEERa, jak mne někteří nazývají, sleduji pečlivě vývoj na trhu osobní mobility. Nejenom v tuzemsku, ale i v zahraničí a přiznám se, že mi není známa jiná destinace, jež by o nutnosti čisté mobility tak intenzivně mluvila. Tak intenzivně a aktivně, že se ji snaží na svém území likvidovat právě hl. město PRAHA.

Vedení města prohlašuje, jak zlepší životní prostředí a vyčistí vzduch. Souběžně však zavádí další značky a nařízení. Všem těm, kteří jsou ochotni pro čistotu svého města udělat mnohem více, než jen o tom stále dokola mluvit.

Zajímavé přitom je, že bez ohledu na osoby sedící na radnici, nebo politickou stranu, která město dostala jako hračku na hraní, všichni radní postupují vždy shodně.

Najít cíl, zamířit a vypustit další omezení nebo zákazy a s ním i novou značku.

Vše bez ohledu na to, že skutečný problém není skryt ve strojích, které se zakazují, ale v neschopnosti hl. města. Z údů moci by měli spíše, zajistit dodržování platných zákonů, které ač to zní neuvěřitelně, měli by platit pro všechny stejně. Nejen ve dne, ale dokonce i v noci.

Zatímco na konci roku 2016 vypustili radní od ulic značku ZÁKAZ SEGWAY, dostává se o dva roky později do ulic značka ZÁKAZ ELEKTROKOL A ELEKTROKOLOBĚŽEK. To jsou motorová kola nebo koloběžky. Většina z nich má právě elektromotor, jenž umožňuje nejen tichý, ale i čistý provoz. Eko-logicky bez rozsévání emisí mezi obyvatele a návštěvníky hl. města.

Samozřejmě vím, že cílem vedení hl. města není nic jiného, než dále proslavit stověžatou matičku města a s ohledem na stáří jí dodat tisíce berliček v podobě značek. Ty o které se bude moci opírat při pohledu na stále houstnoucí provoz vozidel se spalovacími motory a rostoucí velikostí, která bude znamenat výhru ve městě, kde větší bere.

Zatímco v průmyslu by při nefunkčností opatření došlo k analýze kořenových příčin a jejich odstranění, tak aby se situace neopakovala, je vedení města obsazeno lidmi, kteří tohoto neví mnoho ani o tom, jak vést, natož o tom, že existují nástroje, které je možné využít pro změnu a nejsou jimi pouze zákazy, které jen prokazují neschopnost a budou jen přibývat.

V ostatních městech si dokáží udržet pořádek na ulicích a silnicích, všichni kdo nedodržují pravidla jsou nejen bez pardonu pokutováni, tak v Praze je tolerováno za obolus vše.

Zatímco světová města opouští první provozovatelé sdílených elektrokoloběžek, kteří si nedokázali poradit s pravidly, jsou v Praze vítání a na přivítanou dostanou po schválení provozu dárek v podobě další značky.

Čistá osobní elektromobilita nejsou osobní vozy, nejsou jí ani nákladní auta, (ano i ta již existují) a nejsou jimi primárně ani elektroautobusy. Jsou jimi prostředky, které jsou svým rozměrem často menší než jezdec, který na nich jede.

Jsou určeny pro efektivní přepravu z místa A do místa B a to při respektování všech příslušníků provozu. To jak na vozovkách, tak na chodnících, stejně jako na cyklostezkách, či dokonce uvnitř nekonečných obchodních centrech radosti.

Elektrické jednokolky patří k těm nejefektivnějším. Nejsou to nemotorné dvoukolé SEGWAY o hmotnosti 50 kg, nejsou to koloběžky, kola, skútry. Jsou to zařízení s jedním jediným kolem, ve kterém je umístěn elektromotor a baterie. Ta kolu dodává energii pro provoz a mají ještě něco, co ostatní prostředky nemají – ODPOVĚDNÉ JEZDCE, KTEŘÍ RESPEKTUJÍ OKOLÍ A VÍ, ŽE V PŘÍPADĚ NEHODY, BY BYL NA PRVNÍM MÍSTĚ VŽDY JEZDEC, NE STROJ, KDO BY TO ODNESL.

Všichni jsme se museli jízdě učit, někdo kratší, někdo delší dobu. Se strojem jsme úzce spojení vazbou, díky které již 300g přenesení váhy znamená změnu rychlosti. Každému z jezdců se stroj odměňuje posilování jeho kosterního svalstva.

To je rozdíl. Osobní elektromobilita a E-MOTION nechává města (a nejenom je) čistými a plnými zdravějších lidí a je proto jen otázka, proč právě vedení hlavního města Prahy nemá o jedno, ani o druhé skutečný zájem.

Je však dobře možné, že Praha chce i nadále postupovat v souladu s cílem plýtvat a utratit co nejvíce prostředků a že to umí dokázala mnohokrát, například v případě „první zahrádky“ v ulicích. Zkrátka v Londýně se mají ještě co učit.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
- Reklama -

Aktuálně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama-

Recyklace