- Reklama -spot_img

Firmy potřebují zaměstnance s udržitelným mindsetem

Aktuálně

inODPADYhttps://redakce.inodpady.cz/
Relativní a nezávislý magazín z oblasti životního prostředí a ekologie. Výběr článků a zpráv se zaměřením na problematiku odpadů, recyklace, upcyklace, technologie, legislativa, druhotné suroviny a tržní prostředí odpadového hospodářství.

Řada firem se zavázala svou činností a dopady budovat udržitelnější budoucnost skrze rozvoj vlastního odpovědného podnikání. Často se hlásí k cílům udržitelného rozvoje (SDG’s), které vydalo v září 2015 OSN a začlenili je do své firemní strategie a podnikatelské činnosti. Obvyklá praxe je, že firmy zvolí z 18 cílů SDG’s ty, které jsou relevantní pro jejich podnikání a jsou v souladu s jejich vizí, misí a strategií.

Ve firmách vznikají nové pracovní role spojené s agendou udržitelnosti, které řeší firemní odpovědnost a jejich snahou je přiblížit toto téma zaměstnancům, ale i vně vlastní organizace směrem k zákazníkům a dodavatelům. Před zodpovědnými pracovníky v rolích ředitelů udržitelnosti, CSV managerů, CSR managerů, HR managerů, a nejen jich stojí řada výzev. Mezi ně patří změna firemní kultury, propsání principů udržitelnosti do firemních hodnot a rozšíření mind setu zaměstnanců o udržitelné principy.

Organizace, které podporují dlouhodobý profesní i osobní rozvoj zaměstnanců by neměly zapomínat ani prohlubování jejich “green skills”, hodnot, znalostí a dovedností, které jsou potřebné pro život v udržitelné společnosti. 

 Z praxe vyplývá, že frontální přednášky, webináře a články ve firemních médiích nestačí. Je potřeba doplnit o programy a aktivity, které rozšiřují osobní zkušenost    s udržitelností formou zážitku, který prožijí zaměstnanci firmy společně. Třeba v rámci firemních family day, teambuildingu nebo jednoduchých workshopů, které jsou připravení v souladu s cíli SDG’s a mají pozitivní sociální dopad na komunitu firmy.

A jak na to?

V agentuře M-ocean připravili soutěžní family day s názvem „Pomůžeme planetě i lidem“. SDG’s Hero Day je zábavné odpoledne, které pomocí prožitku přiblíží zásadní témata odpovědného rozvoje světa v souladu se SDG´s. Skrze soutěžní úkoly, zábavná stanoviště přiblíží dětem i jejich doprovodu, na čem je potřeba pracovat a čeho naplněním udržitelných cílů dosáhneme. Koncept hry je provázaný s praktickými tipy pro každý den. „Právě díky praktickým tipům se mohou účastníci vydat na cestu každodenního hrdinství a cítit se skvěle. Pomůžeme tak ochránit náš svět a vrátit ho do původní rovnováhy. Krok každého z nás se počítá.“ objasňuje princip udržitelné akce Martina Kafková, zakladatelka agentury M – ocean.

Také koncept SDG’s teambuiling, který zaměstnance přivede do prostředí organizací, komunit a spolků, start-upů, jejichž činnost je úzce spjatá se shodnými cíli SDG’ s (jak firmy, tak organizace) kde společně tvoří, hledají cesty ve spolupráci, sdílí kontext vlastních záměrů, ale také jsou aktivní ve sportovních aktivitách nebo společensky prospěšných pracích.

Oba tyto formáty jsou v souladu s principy konceptu udržitelných eventů a jejích cílem je mít maximální pozitivní impact na společnosti a planetu. 

Například uspořádání workshopů může být trefa do zeleného, co se týká vzdělávání udržitelnosti ve firmách. Workshopy představují ideální propojení vzdělávání a zábavy, a to díky informacím a současně zážitkům, které si účastníci odnesou.  Při plánování takového workshopu, vždy zvažte, zda musíte pomůcky nakupovat, či během workshopu nich zužitkujete odpad.  Motto takového akce zní: nekupujte, upcyklujte. 

 „Inspiraci pro jednoduché workshopy můžete hledat v rámci našich edukativních eko workshopech s názvem Odpovědná dílna. Všechny činnosti probíhají podle předem připraveného programu a baví ženy i muže. Výrobky si mohou účastníci buď odnést domů, nebo je věnovat na charitu. Předmět vyrobený na workshopu má navíc funkci “dva v jednom”. Kromě tvůrčí činnosti, která přináší radost, se hodí také jako užitečný nebo designový dárek z akce“, vysvětluje Martina Kafková, zakladatelka projektu Odpovědná dílna. 

„Organizujeme udržitelnější eventy v souladu se SDG´s a hledáme s našimi klienty cestu, jak být zodpovědnější vůči planetě i společnosti,“ dodává Martina Kafková.

 

Martina Kafková

Martina Kafková založila eventovou agenturu M-Ocean. Vytvořila koncepty a komunikační strategie pro nejrůznější vzdělávací programy, konference, festivaly a spoustu dalšího. Ke svým projektům se postupně vrací a implementuje do nich udržitelné principy. Největší smysl jí dává přeměna ekonomiky v inteligentní organismus, v němž všechny firmy a instituce převezmou odpovědnost za zdravou planetu připravenou pro další generace. Díky svým dlouholetým zkušenostem a zapálení pro udržitelný svět se stala členkou správní rady spolku Změna k lepšímu, který spojuje inovátory, firmy, instituce i jednotlivce, kteří chtějí udržitelnou budoucnost.

www.mocean.cz a https://www.tvorimeudalosti.cz/odpovedna-dilna/

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
kategorieBYZNYS
- Reklama -

Aktuálně

Zanechte komentář

- Reklama-

Recyklace