Elektrokola letos zažívají svůj boom. Výrazné zvýšení poptávky všech kategorií potvrzuje také jeden z nejvýznamnějších tuzemských výrobců kol, firma BP Lumen, která stojí za značkami Apache a Qayron. S rostoucím prodejem se zároveň mění věková struktura těch, kteří na e-kolech jezdí. Po vydařené a dlouhé sezóně nyní nastává čas věnovat pozornost údržbě kola, kde specifickou péči vyžaduje zejména baterie. Zvýšené riziko poškození hrozí, když baterii necháte přes zimu zcela vybít. Přinášíme několik dalších tipů, jak se o baterii v elektrokole starat, aby dlouho vydržela, a jak s ní naložit, když dosluhuje.
Podle Štěpána Pleskače, marketingového manažera BP Lumen, se vedle zvýšených prodejů zejména v posledních dvou letech mění profil zákazníků, kteří si elektrokola pořizují. Jak vysvětluje: „Zájemci o elektrokola mládnou. Pokud bychom se v předchozích letech bavili o tom, že typickému kupujícímu je 55 a více let, tak dnes se nebojím říct, že převažují zájemci od 40 let a zajímají se i o pokročilejší modely elektrokol pro užití v terénu. Vedle horských kol roste také zájem o městská e-kola.“
K nárůstu počtu uživatelů elektrokol pravděpodobně přispěl i letošní specifický rok, kdy lidé častěji trávili dovolené a víkendy v Česku a na kole. Navíc cyklistika se řadí mezi omezený rámec volnočasových aktivit, které lze realizovat i v době zpřísňujících se protikoronavirových opatření.


