- Reklama -

Knihy mezi odpady nepatří, nabídněte svou už nechtěnou knihu k prodeji

Aktuálně

Michael Radahttp://industrial-upcycling.cz/
Po 25 lety převážně v korporátním světě a logistice jsem se v roce 2013 osamostatnil a rozhodl se že začnu budovat svět bez odpadů a plýtvání. Protože to nikdo přede mnou v průmyslové sféře nezkusil, neexistovali nástroje ani postupy, tak jsem je vytvořil a v témže roce představil INDUSTRIAL UPCYCLING. O dva roky později se stal tento nástroj základem pro specifikaci obsahu INDUSTRY 5.0. Nehovořím o tom, co by se mělo udělat, udělám to. Tam kde jiní svou cestu končí, tam já ji začínám. Jmenuji se Michael Rada a buduji svět ve kterém chci abyste žili Vy i vaši potomci.

Mnozí z nás máme rádi knihu v její původní papírové podobě. Já k těmto lidem patřím. Byl jsem v lásce ke knihám vychován. Ani v době více než jedné dekády existence elektronických knih a jejich HW prohlížečů a čteček, stále raději vezmu do ruky knihu papírovou. Počet tištěných knih je stále velký a knihovny, či jejich většina, stále nejsou nafukovací. Proto mne potěšila informace o projektu, když už knihy nechceme, systémově umožní pustit dále do světa. A přidanou hodnotou je za ně dostat i část prostředků, které se investovali při její pořízení.

Projekt nastartovala a úspěšně realizuje česká společnost i přes svou malou velikost působí i globálně. Že se o ní nemluví v médiích považuje spíše za plus, alespoň se může soustředit na svou práci, kterou je záchrana života nechtěných knih.

Knihy kupuje, ale také prodává. Využívá výhod elektronických médií a nabízí uživatelům snadnou možnost prodeje a jistoty tím, že kniha skončí u dalšího čtenáře. Stránky projektu jsou na adrese, která přesně říká, co od ní čekat www.vykupujeme-knihy-online.cz a tak to je.

Postup je velice jednoduchý. Na stránce zadáte do okénka vyhledávače identifikační číslo knihy tzv. ISBN. Číslo, které najdete na obalu nebo v samotné knize. Je to jakési rodné číslo každé knihy. Přiznám se, že mne překvapilo, že se tento kód, který mám s knihami spojen už dlouho, zavedl v ČSSR až 1.1.1989. Ve světě jako první byl použit v roce 1965 ve Velké Británii pro jednoduchou evidenci knih.

Již při zadávání čísla ISBN si systém listuje v databází knih a separuje výběr, až naleznete vámi zadaný titul. Když na něj kliknete myší nebo prstem, dle typu ovládání vašeho zařízení nebo jiného přístroje se kterým pracujete, dostanete se na stránku s cenou.

Tato neodpovídá ceně knihy nové, ale je dopočítána na základě hodnoty vycházející z cíle celého projektu. Zachovat knihu při životě, podělit se o profit s prodávajícím a vydělat dost prostředků nejen na udržení, ale i rozvoj samotného projektu.

Systém je zatím limitován a slouží spíše pro prodej novějších knih. Konkrétně knižních titulů od roku 2002 a převážně těch českých. Není to tedy jeden z dalších portálů zaměřených na získání co nejvyšších částek za staré nebo raritní knihy. Kromě jiného to znamená, že se zaměřuje na knihy, kterých je na trhu nejvíce. Bohužel ne vždy jsou to knihy kvalitní obsahem, ale spíše jsou zaměřeny na objem prodeje.

Projekt se mi líbí, a proto jsem se rozhodl o něm informovat čtenáře.

Nepovažuji ho za cirkulární projekt. V žádném případě bych to nenazýval recyklací, protože ta se aplikuje pouze v případě, že by kniha skončila mezi odpady. Ani to nepovažuji v této formě jako upcyklaci. Za co ho však považuji, tak za zástupce INDUSTRY 5.0, protože systémově využívá bohatých existujících zdrojů. Vše činí při respektování principů, které jsem do této první průmyslové evoluce vložil. Tím je TRANSPARENTNOST, DĚLENÍ ZISKU a EFEKTIVITA.

Věřím, že se projektu bude dařit a těším se, že budu moci již brzy informovat o dalším rozvoji tohoto zajímavého projektu.

Nabízíme prostor pro nezávislé zdroje, relativní informace a různé názory nebo komentáře. Náš otevřený přístup a volný tok informací je určen všem. Publikované texty, příspěvky nebo komentáře nejsou názorem redakce inODPADY.cz nebo jeho vydavatele. Vždy se jedná pouze o názor daného autora a jeho textu.
Chtěli byste se s námi podělit o nějaký zajímavý názor, informaci nebo nápady? Neváhejte nás kontaktovat.
- Reklama-
- Reklama -

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Exit mobile version