Domů Logistika Když se rozhodnu jet vlakem a na konci tunelu je tma

Když se rozhodnu jet vlakem a na konci tunelu je tma

0

Česká republika má mnoho specifik. Jedním z nich je, že tunely nahradily slovo krádeže. Od doby, co jich bylo použito poprvé, vypadá tak, že se v naší zemi nekrade, ale jenom tuneluje. To jistě ocení nejedna rating agentura, která své ratingy staví na zprávách z tisku.
Svůj dnešní příspěvek však chci věnovat skutečnému tunelu.

Dokonce to bude nejdelší železniční tunel v tuzemsku měřící 4.150 m. Je tak vzácný, že má i své vlastní heslo v encyklopedii WIKIPEDIA. A samozřejmě nejenom tam, ale i na stánkách serveru www.zdopravy.cz.  Zde kde mu věnován samostatný článek, bohužel obsahuje drobné chyby.

Jednou z nich je, jak autoři uvádí, že tunel, jenž měl stát 4 miliardy, stál 5. Skutečnost je jiná, tunel stál 7 326 302 015 Kč. Znamená to, že částkou se kterou společnost vyhrála zakázku byla překročena jen o 83%. To je ale pakatel a není to téma, kterému se chci věnovat.

Rád bych se tunelu a celé trase věnoval z pohledu uživatele, tedy cestujícího. Ten kdo si řádně zaplatí jízdenku, ale též ze svých daní spolufinancoval i stavbu tunelu.
Vlakem nejezdím tak často. Přes Plzeňské nádraží a koleje, však vede má cesta téměř denně.

Když se rozhodnu jet vlakem, většinou to znamená, že jedu dál. Prostě nejedu svým vozem, přitom nevezu jiný náklad než své oblečení a elektrickou jednokolku. Ta mne vždy na mých cestách doprovází. Cestuji tak například na workshopy, které vedu pro logistickou akademii v Brně nebo Ostravě. Jezdím za klienty v rámci rozsáhlejšího projektu.
S ohledem na to, že to mám na Plzeňské nádraží jen několik bloků, byl bych hloupý, kdybych volil autobus.

V posledních třech letech jsem takto využil služeb Českých drah cca 20x.
Čeho jsem si všiml v době budování tunelu byl objem zpráv hovořících o výhodě tunelu. Dokonce o nutnosti, bez které nemůže Plzeň přežít. Nejdříve se hovořilo, že se čas strávený na cestě zkrátí o 22 minut, potom se hovořilo o 12 minutách. Abych se na vlastní kůži po zahájení provozu přesvědčil, že matematika je neúprosná a doba jízdy je +/- 6 minut oproti dřívějšku, a to dá rozum že +/-6 je 12 minut.

Důvodem, proč jsem se rozhodl opět tématu železnice a tunelů věnovat je aktuální potřeba zajet přednášet v polovině října do již zmiňované Ostravy. Vlak společnosti REGIOJET mezi Prahou a Ostravou jezdí tak, jako dříve. Ted v mnou zvoleý čas je sice o něco dražší, ale komfort jízdy odpovídá ceně.
Co mne však překvapilo byly údaje na stránce Českých drah. První, co mi padlo do oka bylo zvýšení ceny jízdného a to o 25%. Toto jsem nechápal, protože indikován byl opačný vývoj. Do okamžiku, než jsem uviděl, že standardní doba jízdy se protáhla o polovinu.
Nyní je navýšení ceny samozřejmě naprosto legitimní.
České dráhy totiž poskytnou svým zákazníkům komfort mobilní střechy nad hlavou mnohem déle, až je nasnadě se zeptat, zda-li by cena také neměla stoupnout o polovinu, aby to bylo spravedlivé.


Myslím, že po České poště i České dráhy, touto cestou nastavují nové standardy. Dalo by se říci, že jsou na prahu nové revoluce. Zatímco u České pošty delší doba dodání rovná se vyšší cena, bude u Českých drah místo balíků přepravován cestující, který není žádný balík a ví, že čas jsou peníze.
Už jsem slyšel, že se chystá další tunel a nezbývá se zeptat, také se už těšíte?

Přeci jen, kde jinde ve světě mají na konci tunelu tu největší tmu, co říkáte.

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Exit mobile version